Снимка: архив, Reuters
fallback

Модернизираните в Полша изтребители МиГ-29 на българските Военновъздушни сили няма да имат гаранция от производителя. Това заяви заместник шефът на руската федерална служба за военно-техническо сътрудничество Анатолий Пинчук, цитиран от РИА Новости.

Oще по темата

"Позицията на София е контрапродуктивна и е в разрез с духа и договореностите между нашите страни в областта на военно-техническото сътрудничество, по-специално в частта за защитата на интелектуалната собственост. Това безусловно ще има негативно отражение върху нашите по-нататъшни отношения в тази сфера", каза Пинчук.

Думите му идват ден, преди на 4 ноември Народното събрание да обсъди ратифицирането на споразумението, съгласно което Полша ще модернизира българските самолети МиГ-29.

Документацията на двигателите на тези изтребители е предадена на Варшава от Украйна в нарушение на правото на интелектуална собственост от страна на Руската самолетостроителна корпорация "МиГ", пише Лента.ru.

На 16 октомври беше съобщено, че РСК "МиГ" може да спре обслужването на българските изтребители МиГ-29, ако София подпише договор с Варшава за ремонт на двигателите на самолетите. Руската компания си запазва правото да оспори правомерността на документа "предвид очевидното нарушаване на нашите права като разработчик и производител на самолетите".

Самолетите МиГ-29 са доставени на България през 1989-1990 г. Общо от СССР са били доставени 18 самолета МиГ-29 /един се разби през 1994 г./ и четири учебно-бойни МиГ-29УБ /един се разби през 2012 г./.

Към момента според различни оценки ВВС на България има до 15 боеспособни машини от двата типа. През 2006 г. с РСК "МиГ" беше сключен договор за сервизно обслужване и модернизация на самолетите МиГ-29, който беше изпълнен през 2009 г., припомня Лента.ru.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

145

Боби

преди 8 години

До kokospa 210Р-33 1 серия 350ч междуремонтен ресурс и 4000 общ реурс- все още не са усволили монокристалната технология за лопатките на двигателя и поради по-ниската температура в двигателя не изгаря изцяло горивото и двигателя димиР-33 2 серия 500ч това щяха да направят Рашките да доведат двигателя до 2 серияР-33 3 серия 1000ч и 4000ч общ ресурсР-33М/К корабна версия експоатира се по състояние все още го водят 4000ч общ ресурс но не и на сайта на производителя по-висока температура не дими

144

Боби

преди 8 години

До kokospaКоко не се прави на ЕКСПЕРТ. Има т-38 в НАСА с 9800 часа налетени и 50 години служба. Казах ти старите СССР самолети се експлоатират по време тоест 350ч и РЕМОНТ ама тия 350 часа самолета е летял по света да показва продукция прелети основно и почти никакви маневри това не ги интересуваЗападняците а и сегашните Руски се експлоатират по СЪСТОЯНИЕ. Имаш самолет за патрули над морето. Ремонт може и след 2000ч самолета всеки ден просто като пътнически лети по маршрут.В пустинята 500ч

143

kokospa

преди 8 години

като ресурсна обезпеченост Миг-29 е много далече от аналозите.Даже дъртия Ф-4Фантом е с по-голям ресурс от него.Немките навъртяха 50?! години служба,а турските модернизирани в Израел ще служат до 2020 година.Няма зпаден двигател с 300 часа междуремонтен ресурс!На най-стария Ф-16А ресурса на мотора е 1000 часа без оглед използването на форсажа.На Ц и Д ерсииъе е вече 1300,На блок 60 е 1600 часа.фактите са си факти.

fallback