Архив: Булфото

Стойността на ремонта на двигателите на изтребителите МиГ-29, принадлежащи на военновъздушните сили на България, ще бъде приблизително еднаква и в Русия, и в Полша - около 1 милион евро.

Русия обаче гарантира по-траен резултат, заяви генералният директор на Руската компания "Миг" Сергей Коротков, цитиран от ТАСС.

"Ако погледнем условията на договора, ще видим, че стойността на ремонта на тези двигатели в нашата страна е приблизително еднаква с тази в Полша", каза той в ефира на телевизия "Россия-24".

Полша, която сключи с България договор за ремонт на нейните самолети, обаче дава гаранция за 350 летателни часа, а ремонт в Русия би дал гаранция за 500 летателни часа.

"Българската страна ще трябва два пъти по-често да се обръща с молба за ремонт на тези двигатели". "Тогава питаме къде е икономическата изгода? Простата аритметична сметка показва, че е по-изгоден ремонтът в Русия", каза Коротков.

Така погледнато, смята той, причината да бъде избрана Полша е свързана не с икономически, а с политически причини - санкциите срещу Русия или натиск от страна на партньорите в НАТО.

Полша е получила от Украйна документация, свързана с ремонта на изтребители МиГ-29, въпреки че Киев няма право да прави подобно нещо, заяви генералният директор на руската самолетостроителна корпорация.
"Не сме предоставяли никаква документация за ремонт на двигатели и самолети. Има протокол, в който е написано, че документацията, която притежава Полша, е взета от Украйна преди време, но Украйна не е имала право да предоставя на трети лица интелектуална собственост, принадлежаща на "МиГ", каза Коротков.

Той допълни, че следващата седмица споразумението между Полша и България за ремонта на изтребителите може да бъде ратифицирано.

България подписа договора с Полша за модернизация на самолетите МиГ-29 на 22 октомври.
Министърът на отбраната Николай Ненчев и полският му колега Томаш Шемоняк парафираха споразумението във Варшава.

Срещу 6 милиона и 138 хиляди евро полските Военно-авиационни заводи ще ремонтират шест български двигателя. Така до началото на септември 2016 г. България трябва да прибави към авиацията си още три изправни машини.

След ремонта ресурсът на двигателите до следващия ремонт ще бъде 350 часа или 8 години, а гаранцията на двигателите след ремонт ще бъде 24 месеца или 200 летателни часа.

Договорът между България и Полша е за срок от 10 месеца. Полската страна се ангажира да модернизира напълно четири български двигателя до 6 месеца след доставката им. Още два двигателя ще са готови четири месеца след това.

България тепърва ще води преговори с Полша по още две точки – полската страна да осигури пълна логистична поддръжка за самолетите ни, както и да ги приведе в пълно съответствие със стандартите в НАТО.

Още по темата

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase