Снимка: Булфото, архив

Отговорът на Русия не закъсня след подписването на договора за ремонт на български изстребители в Полша.

Генералният директор на РСК  "МиГ” изпрати писмо до извънредния и пълномощен посланик на Руската федерация у нас Юрий Исаков, в която съобщава, че спира поддържането на българските изстребители.

Още по темата

"Извършването на ремонт на българските двигатели в полски предприятия ще стане основание за преустановяване от РСК "МиГ” АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България, е посочено в писмото, разпространено от посолството.

В писмото е отбелязано , че това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите.

"Освен това, доставката на резервните части за полските самолети се придружава от оформянето на съответния международен Сертификат на крайния клиент, което прави невъзможно тяхното използване за трети страни, тъй като това ще е нарушение на международното право и ще стане основание за преустановяване на доставките и изпълнението на задълженията от руската страна също така и към Полша”, пише още в писмото.

България подписа договора с Полша за модернизация на самолетите МиГ-29 на 22 октомври.
Министърът на отбраната Николай Ненчев и полският му колега Томаш Шемоняк парафираха споразумението във Варшава.

Срещу 6 милиона и 138 хиляди евро полските Военно-авиационни заводи ще ремонтират шест български двигателя. Така до началото на септември 2016 г. България трябва да прибави към авиацията си още три изправни машини.

След ремонта ресурсът на двигателите до следващия ремонт ще бъде 350 часа или 8 години, а гаранцията на двигателите след ремонт ще бъде 24 месеца или 200 летателни часа.

Договорът между България и Полша е за срок от 10 месеца. Полската страна се ангажира да модернизира напълно четири български двигателя до 6 месеца след доставката им. Още два двигателя ще са готови четири месеца след това.

Модернизацията на самолетите ни в Полша е първата стъпка към стабилизиране на авиацията ни, след като преди две седмици заради критичното й състояние командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев подаде, а впоследствие оттегли оставката си.

България тепърва ще води преговори с Полша по още две точки – полската страна да осигури пълна логистична поддръжка за самолетите ни, както и да ги приведе в пълно съответствие със стандартите в НАТО.

На 7 октомври т.г. българското правителство даде мандат на министъра на отбраната Николай Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение. Николай Ненчев е на двудневно официално посещение в полската столица.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase