Снимка: БГНЕС
fallback

Техническа неизправност е вероятната причина за  катастрофата на руския пътнически самолет, който се разби вчера в град Перм, според разследването.

Националната комисия по транспорта в САЩ ще изпрати свои експерти, които да помогнат при откриването на причините, довели до катастрофата. Това било стандартна практика, когато катастрофиралата машина е американско производство.

Междувременно стана ясно, че при трагедията е загинал генерал-полковник Генадий Трошев, съветник на президента на Русия. Сред останките от самолета са открити негови документи.

Съветникът е бил на почивка в Пятигорск и е бил поканен да присъства на международен турнир по самбо.

Президентът на Федерацията по самбо Александър Трофимов също е бил сред пътниците.

Днес стана ясно, че при катастрофата на  "Боинг 737" е загинало и 11-месечно бебе, което не е било в списъка на пасажерите, тъй като е пътувало в ръцете на майка си.

Трима възрастни и две деца са се спасили от трагедията, тъй като са закъснели за полета. Те са продължили пътуването си с влак.

Както dnes.bg съобщи вчера, пътнически самолет се разби близо до руския град Перм, убивайки всичките 88 души на борда.

Машината - "Боинг 737", е собственост на "Аерофлот-Север", регионален клон на руската компания "Аерофлот", и е изпълнявала полет от Москва. 

Авиационните експерти и спецслужбите сега се опитват да изяснят причините за катастрофата.

В същото време диспечерът, който е разговарял с екипажа на самолета, твърди, че летците са се държали неадекватно.

Вестник “Взгляд” цитира един от сътрудниците на диспечерската служба, който е координирал кацането на самолета.

“Казах му: ”По моите данни вие набирате височина. Потвърдете, че височината ви е 900 м”. Отговорът е бил: “Да, потвърждаме, но започваме да се снижаваме”.

В същото време е отчетено, че самолетът продължавал да се издига до 1200 м.

Това е много голяма височина и самолетът беше близо до летището. Да се приземи от такава височина, е невъзможно, затова му казах да поиска второ разрешение за кацане.

Екипажът прие указанието, но не го изпълни. Казах им за завият надясно, а те завиха наляво. Попитах ги: “Всичко наред ли е?” Отговориха: “Да, потвърждавам”.

Тогава прехвърлих връзката на друг диспечер, с който екипажът така и не се свърза.

Височината на самолета започна да пада рязко и когато беше на около 600 м, се чу вик: “А!” Аз извиках: “Запазете тази височина”, и след това чухме взрива.
Разбрах, че самолетът се е разбил, и обявих тревога”.

По предварителни данни падането на  “Боинг 737“ е причинено от технически неизправности и запалване на десния двигател. Според министъра на транспорта на Русия няма информация за това, че машината се е взривила във въздуха. Специалните служби съобщават, че не са открити признаци за терористичен акт.

Разшифрирането на данните от черната кутия на самолета ще отнеме седмици.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

преди 15 години

- За рубежом у летчика зарплата фиксированная... А зарплата наших летчиков зависит от месячного налета. За 60 часов платят по $25 в час. От 60 часов - по $50 в час, свыше 80 часов полета уже по $100 в час. Поэтому экипаж стремится налетать как можно больше. В любую погоду и с любой поломкой. Принять разумное решение в такой гонке невозможно.Опытные летчики считают, что и в вопросе об "отложенных неисправностях", и в других вопросах беда современной российской авиации в чрезмерной коммерциализации отношений. Есть вообще циничная точка зрения: чисто экономически авиакатастрофы даже выгодны авиакомпаниям. Выплаты за погибших ничтожно малы - 100 тыс. рублей за душу, а минимальные страховые компенсации за самолет $20 млн. То есть иногда перевозчик не только покрывает все убытки от потери лайнера, но и даже остается с прибылью.Чем старше самолет, тем больше времени и денег требуется на его обслуживание. Компании не хотят вкладываться в то, что не сегодня-завтра само развалится от старости. Иногда техникам приходится закрывать глаза и на серьезные неисправности....В принципе, если четко выполнять предписание списка "отказов", то ничего ужасного на первый взгляд нет. Однако нужно помнить, что в России четко не выполняется никогда и ничего, а тем более инструкции.----------Толкова по въпроса за скапаните Боинги и правилната експлоатация в руски условия...

24

преди 15 години

Да, Сухой 95 е добър самолет... Италиански дизайн, френски мотори, ще свърши работа...

23

преди 15 години

Време е "България Еър" да се насочи към по-доброто европейско семейство самолети (и тя май се е насочила - поне на сайта и пише че ще вземе към 4 такива самолета) - Airbus A320 family ."After the initial success of the A300, Airbus began developing a new model aimed at replacing the world's most popular aircraft at the time, the Boeing 727. The new Airbus would be of the same size, yet offer improved operating economics and various passenger capacities. The digital technology in the A320 would herald a two-generation technological leap over the all-analogue Boeing 727 and be a generation ahead of the Boeing 737-300/-400/-500 series. The A320 was targeted at the global fleet replacement requirements for the 727 and early variants of the 737."а за по-малки разстояния (ако 3050-4480 км е малко разстояние) идеална работа ще им свърши и новия руския Sukhoi Superjet 100-95 - модел 2007 -2008-*** г. , който е и по-евтин от Боингите.

fallback