Снимка: Олег Попов, Dnes.bg
fallback

"При 3 нарушения в железниците следва катастрофа. При 1 или 2 системата успява да понесе и да издържи. В катастрофата в Хитрино има натрупване. Кое точно е оказало влияние..." Така коментира в "България сутрин" новата версия за трагедията в Хитрино Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

Oще по темата


Частично разследване пък, поръчано от "Булмаркет" показа, че повреда на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино. От прокуратурата контрираха, че тези твърдения не са довод обвинението да смени основната си теза, че до инцидента се е стигнало заради превишена скорост.

"По всички граждански дела съдиите допускат наново пълни експертизи, които изследват влиянието на инфраструктурата, на скоростта, на всички елементи... Не можем просто така да кажем "караше бързо", обясни Ананиев.

Темата пред Bulgaria ON AIR коментира и бившият министър на транспорта Кристиян Кръстев, който отбеляза, че превозвачът се опитва да докаже своята правота.

"Трябва да се мисли върху това дали не трябва промяна в нормативната база, с каква скорост трябва да се преминава през въпросните стрелки. Използват се такива отпреди 100 години", подчерта Кръстев.

Превенцията във всеки един сектор е много по – правилна политика, отколкото да си посипваме главата с пепел, защото сега се сещаме за нещата, след като се случи нещо, допълни той.

Според него вагоните са били толкова стари, че отдавна в Западна Европа са забранени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 6 години

Интересно ... стрелка от преди 100 години за 40км/ч според експертите на Булмаркет може да бъде мината със 111км/ч. Булмаркет поръчва и плаща "експертиза", която казва - пътят е виновен- цистерната, която е дадена за превоз и не е собственост на Булмаркет е виновна- Булмаркет са невинни, че са минали с близо двойна скорост през стрелка за 40км/ч и са карали с над разрешената и по други места от пътя. Също и за изолирането на системата за проверка дали машинистът не е заспал

8

Асен

преди 6 години

До Анонимен 1Влакове с по 350 км/ч в нашата стана няма как да има! За това е нужен пътникопоток, който нямаме! ICE-то в Германия се движи с 300 км/ч, другите влакове в Германия се движат с до 200 км/ч. Но Германия е 12 пъти по населена от БГ.

7

Асен

преди 6 години

Нали, ако скоростта беше причината щеше пръв да изпадне локомотива и следващите 5 вагона след него! Аз съм карал влакове за разлика от вас!Очевадно е, че е неизправна цистерната, която първа се обръща или е неизправен пътят или и двете. Превишената скорост е помогнала да се види че има проблем. Дори да има превишение на скоростта, то не е повече от 20 км/ч, иначе дерайлира локомотива.Разследването на фирмата е за първи път публично казана истината. Машинистите са невинни!

fallback