Снимка: архив, БулФото
fallback

В Административния съд в Благоевград започна делото, в което 16-годишната Емине Шаматарева оспорва заповедта на директора на училището във Вълкосел за преместването й в духовно училище заради носене на забрадка по религиозни причини.

Oще по темата
Районният мюфтия на Благоевград Айдън Мохамед настоя за промяна на правилата в училище, които да позволят децата, изповядващи ислям, да ходят облечени според тяхната религия, като допусна дори шалвари в училище.

В съдебната зала Емине беше представлявана от своя баща Ресим Шаматарев, който заяви, че се явява без адвокат, тъй като семейството му не може да си позволи такъв финансов разход, предаде БНР. 

Бащата, който работи като експерт в Главното мюфтийство, внесе допълнителна молба в хода на делото, с която иска промяна на правилника в училището, според него променен заради дъщеря му и противоречащ на Конституцията и конвенциите, защитаващи правата на децата и човешките права.

Мен ме безпокои това, че някой се опитва да се меси в суверенитета на моето семейство, каза той.

Районният мюфтия Айдън Мохамед определи училищните правилници като дискриминационни и без да назовава имена или институции каза: "Правилата ги съзадава определена група хора. Тези хора трябва да се съобразят първо с реалността".

На въпрос дали е редно, ако децата направят избор да посещават училището с шалвари или бурки, мюфтията отговори: "Какво лошо има в това? Каква е разликата между шалварите и пантолоните, полите?".

Защитата на училището предостави на съда всички документи, на които се основава решението на педагогическия съвет и заповедта на директора за преместването на деветокласничката Емине в духовно учебно заведение, както и удостоверение от училището в Момчилград, което е готово да я приеме на пълна издръжка.

Съдията по делото поиска  да бъде доказано, че Емине е носила боне и забрадка в училище чрез разпит на свидетели на следващото заседание. Въпреки заявеното от ученичката пред директора на училището: "Тя пред нас заявява, че забрадката я е сложила в името на Аллах". И признанието на нейния баща за смисъла на забраждането: "Означава задължение на всяка една мюсюлманка".

Ресим Шаматарев предостави копие на две подписки. Едната - събирана от Емине сред нейните съученици в подкрепа на решението й да носи забрадка като религиозна повеля, а другата от населението на Вълкосел срещу изключването ѝ от училище. Документите не бяха приети като съотносими по делото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

34

Влади

преди 8 години

Във Франция закриването на лицето е забранено със закон на всички публични места. Крайно време е това да стане в цяла България.Допълнително училищата не са място за разпространение на Религия и би трябвало всякакви очевидно религиозни символи (като бурката), да бъдат забранени в нерелигиозните училища, тъй като това не е място за религиозна пропаганда!

33

Shark

преди 8 години

Като иска забрадка, да вървят и тя и баща и и цялото и семейство в мюсюлманска страна. Абе кога ще имаме политици - патриоти, да докажат че на тези им се плаща отвън за да подкопават мира в страната.

32

Анонимен

преди 8 години

Моята религие като ме задължава да ходя с * навън, що не ме пускат в училище. Утре ще забранят и с автомати и гранати да ходим на даскало. Егати. Къде са свободите на хората. Ауах ми казва да си избера некоя незабрадена като ми се доебцъ, никой нема право да ми забрани да си права каквото си искам! В името на Ауъх мога да си трепа и хора! Вашето е дискриминация!

fallback