Снимка: AFP News Agency, X

“Евклид”, европейският космически телескоп, е открил седем нови планети-сираци, които се движат в Космоса. Около тях няма звезди и за разлика от нашата планета, на тези няма ден-нощ, сменящи се сезони или години, предаде АФП. Според учените обаче, на някои от тях може да има наличие на някаква форма на живот.

Планетите са открити миналия петък и находката е описана в изследване, публикувано предварително преди независима оценка в електронната библиотека arXiv.org. Планетите-сираци са газови гиганти. Масата им е поне четири пъти от тази на Юпитер. Новооткритите планети се намират в мъглявината Орион, на около 1500 светлинни години от Земята.

Испанецът Едуардо Мартин, който е водещият автор на изследването, сравни откритието им като "игла в купа сено", защото тези планети не отразяват светлина от близка звезда.

Седемте новооткрити планети обаче имат предимството да са твърде горещи, поради което излъчват радиация, направила възможно откриването им. "Евклид", който бе изстрелян в космоса миналата година, потвърди и съществуването на десетки други планети-сираци, които преди не са били наблюдавани.

Според Едуардо Мартин "някои от най-близките ни съседи без съмнение са самотни планети". Но без лъчите от близка звезда, някои от тях са изключително студени, с ледени повърхности. Следователно топлината, нужна за поддържане на форма на живот, би следвало да идва от вътрешността на планетите. / БТА