Снимка: архив Reuters
fallback

Социалните медии се откроиха като водещ източник на новини сред онлайн потребителите, които използват основно смартфони, за да черпят информация, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от проучване, направено от  Институтa за изследване на журналистиката. Авторите му предупреждават, че свободният достъп до информация се превръща в предизвикателство за издателите на качествени новини, пише БТА.

Проучването показва, че над половината потребителите на интернет черпят новини от Facebook, YouTube и Twitter и други социални медийни платформи, отказвайки да плащат за получената информация и прибягвайки до блокиране на рекламите, което се отразява върху приходите на издателите.

Безплатното разпространение чрез социалните платформи създава възможност новините да стигат до повече читатели, но за издателите става все по-трудно да получават признание и да осъществяват връзка с публиката, се посочва в годишния доклад Digital News Report на института.

Facebook играе все по-съществена роля в разпространението на онлайн новини - 44 процента от потребителите използват социалната мрежа, за да черпят информация. Следват YouTube с 19 процента и Twitter с 10 процента.

В развиващите си страни, където достъпът до независими и надеждни новини е ограничен, още повече хора разчитат на социалните мрежи за информация.

"Много хора в азиатските и африканските страни използват мобилни телефони за достъп до онлайн новини. В тези райони социалните медии играят още по-съществена роля като източник на информация", казва директорът по изследователската дейност на института Расмус Клайс Нилсен.

Проучването показва още, че 36 процента от потребителите предпочитат новините да бъдат подбирани за тях от алгоритми, в сравнение с 30 процента, които разчитат на редакторски или журналистически подбор, въпреки опасенията, че по този начин могат да пропуснат ключова информация или различни гледни точки.

За първи път социалните медии изпреварват телевизията като основен източник на новини за потребителите във възрастовата група между 18 и 24 години - 28 процента от хората на тази възраст посочват социалните медии като основен източник на новини в сравнение с 24 процента, които гледат телевизия, за да се информират.

Над половината от потребителите използват смартфоните си за достъп до онлайн новини. Тази практика е най-разпространена в Швеция - сред 69 процента от ползвателите на интернет. Следват Корея с 66 процента и Швейцария с 61 процента.

В САЩ и Великобритания за първи път използването на смартфони за достъп до новини изпреварва употребата на компютри и лаптоти със същата цел.

Проучването е обхванало 26 страни в Европа, Азия, Северна Америка и Южна Америка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 7 години

Аман от фес бук и имам байълдъ. Аман от американските пед***.

13

gost

преди 7 години

така понеже някои определени лица в една система дразнят всячески искам да им пожелая вече може да го правите всеки ден господ си знае работата ачо за всеки влак си има пътници корумпирана *** днеска си се смял утре си се осрал обещавам ти да ти гледам сеира ама като ти доиде времето не си се научил да зачиташ истинското пети ще ловиш

12

Св

преди 7 години

Историята е за това, да се повтаря. Минаваме отново на махленския вариант - ЕЖК (една жена каза). Като някога бабите ни в махалата се информираха и от единия край на махалата до другия малко се е поизкривила новината, но си е новина. Та така и тука, хем леко или много измислена новина, манипулиране, дори с цел реклама, всяване на паника, страхове, стадно мислене, изкуствено надуване на балони (примерно сегашния имотен, но в тоя случай ще гръмне вече много по-бързо с това ЕЖК) и така:).

fallback