Снимка: Hyperloop Technologies

Общ преглед

Създателят на Tesla Motors и SpaceX Илон Мъск от доста време говори за високоскоростен влак, който на теория ще може да превозва хора през тясна тръба със скорост от около 1200 км/ч, която би позволила много по-бързото пътуване, например само 30 минути ще е разстоянието между Сан Франциско и Лос Анджелис.

Явно тази технология може и да стане реалност, тъй като компанията зад тази идея - Hyperloop Technologies, обяви, че е набрала финансиране в размер на 80 млн. долара, съобщава VentureBeat. Тя си сменя името на Hyperloop One и в момента изгражда първата тестова отсечка за технологията на терена си до Лас Вегас, като вчера направи и първия си тест на открито за инициативата си да промени транспорта изцяло.

Мъск беше първият, който разкри концепцията за Hyperloop влака още през 2013 г., когато говори как хората ще могат да превозвани в такива капсули, минаващи през 3-метрова тръба на принципа на вакуума. Тръбата ще бъде построена по начин, чрез който да се премахне въздушното налягане, за да позволи на влака да преминава през среда без никакво триене. Самият влак или капсулата ще могат да бъдат повдигани във въздуха с помощта на магнито поле (магнитна левитация), захранвано от електрически мотор. Тогава той не патентова идеята, а по-скоро я подхвърли, за да може някоя компания да я реализира и Hyperloop прие предизвикателството.

Миналата година Мъск каза, че неговата компания SpaceX, която праща совалки в космоса, ще организира състезание, като построи тестова отсечка, даваща поле за изява на компаниите, занимаващи се с тази технология в реални условия. Hyperloop Technologies и нейният конкурент Hyperloop Transportation Technologies бяха двете, които обявиха, че ще работят по визията на Мъск.

Hyperloop One предлага транспортационна ситема, която ще придвижва хората в капсулите с 1200 км/ч, което е много повече в сравнение със сегашните най-бързи скорости - 570 км/ч за влака Shanghai Maglev и 976 км/ч за Japan Railways Maglev, който все още е в тестова фаза.

Според Роб Лойд, изпълнителен директор на компанията, по-високите скорости са възможни, но трябва да се борят с ефекта на шоковите вълни, предизвикани от преодоляването на звуковата бариера (скоростта, с която звуковите вълни се разпространяват - 1234,8 км/ч). Те смятат да постигнат това със създаването на остри завои по отсечките, които да намаляват временно скоростта, за да се намали гравитационният ефект върху пътниците.

За да установи кои са най-подходящите маршрути за създаването на отсечки, по които да пътува влакът-стрела, компанията организира състезанието Hyperloop One Global Challenge. Лойд смята, че такава потенциална линия е връзка между двете най-натоварени летища в Лондон - Хийтроу и Гетуик. С иновативните влакове разстоянието от 130 км между двете летища може да бъде намалено до няколко минути, все едно хората се движат между два терминала. Лойд смята, че инвестицията за построяването на линията би била 20 млрд. долара. Друг потенциален маршрут е между Финландия и Швеция между столиците им Хелзинки и Стокхолм.

Hyperloop системата ще бъде може да си генерира енергия сама чрез соларни панели, които ще бъдат разположени по цялото трасе. Капсулите ще пътуват в климатично контролирана среда, което ще ги направи независими от външни атмосферни влияния, а поддържащите пилони драстично ще намаляват заплахата от земетресения. Самите разходи за изграждането на конструкциите са доста по-малко, отколкото хората предполагат, като в същото време са по-малко и от съществуващите в момента проекти за високоскоростни влакове, твърди Лойд.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


Още новини

Коментари Напиши коментар