Снимка: Ройтерс
fallback

Корейският технологичен концерн Samsung търси пряка близост до бързо растящия индонезийски пазар.

Най-големият в света производител на смартфони обмисля да произвежда предназначените за страната мобилни телефони директно на място. Както заяви говорител на групата, по темата вече е имало разговори с правителството, пише Wall Street Journal.

Samsung планира да произвежда устройствата в съществуващ завод извън столицата Джакарта, в който в момента се произвеждат други електрически продукти, казва Махендра Сирегар. Той е ръководител на компетентния орган, който координира и лицензира инвестициите в страната. Детайли за инвестицията или за продуктите, които ще се произвеждат в страната, все още не са известни. 
 
В момента Индонезия обмисля да въведе мито от 20 на сто за внасяните смартфони и други подобни устройства. С това правителството планира да насърчи производителите да произвеждат директно в страната. През миналата година Индонезия е внесла смартфони на обща стойност от 2,8 милиарда долара, става ясно от данни на правителството. Това е второто най-голямо перо във вноса след суровия петрол и петролните продукти.
 
С този ход Samsung ще може да се премести по-близо до един голям пазар, където в момента групата губи пазарен дял. Със своите 240 млн. жители, от които половината са по-млади от 30 години, Индонезия е критичен пазар за технологичните компании като Samsung. Все още има много хора, които още не са открили света на смартфоните и вероятно скоро ще преминат към по-модерни устройства.

Дългогодишният пазарен лидер обаче губи позиции за сметка на местните конкуренти, както е видно от данните на пазарния изследовател Counterpoint. Така например през юни едва 22 процента от смартфоните, продавани в Индонезия, са с марката Samsung. Преди година този дял е 30 на сто.
 
Конкурентът Apple не се справя по-добре. Пазарният дял на калифорнийците спада до 6%. Причината е засилената конкуренция от страна на китайските производители като Lenovo и местни марки, които почти не са познати извън страната. Advan Digital например през юни държи пазарен дял от 7%.

Ако Samsung реши да инвестира в Индонезия, то по-ниските данъци също могат да са мотивация за това. Във Виетнам, където южнокорейската компания получи лиценз за изграждане на фабрика за дисплеи за 1 млрд. долара през юли, данъчните облекчения се оказаха важен фактор за това решение.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback