Снимка: архив, Reuters

Американският интернет портал Yahoo Inc. обяви, че ще съкрати 2 000 работни места с надеждата да се превърне в „по-малка, по-гъвкава и по-печеливша“ компания, съобщи MarketWatch.

Това представлява 14% от целия персонал на компанията, а очакванията са да бъдат спестявани по 375 млн. долара годишно в преследване на мениджърския план за „увеличаване на усилията и реорганизиране на ресурсите в глобален мащаб.

Новината повиши минимално стойността на акциите на интернет портала до 15,24 долара за акция в ранната търговия на Уолстрийт.

Още по темата

Hidden FieldКомпанията, базирана в Сънивейл, Калифорния, посочи, че ще уведоми засегнатите от решението служители по-късно днес за „закриването на работните места или протичащите прехвърляния“.

Главният изпълнителен директор на компанията Скот Томпсън определи действията като стъпка в посока на създаването на „една по предприемчива, нова Yahoo – по-малка, по-гъвкава, по-печеливша и по-добре съоръжена за иновации, толкова бърза, колкото я изискват потребителите и браншът“.

„Идеята ни е да се върнем към основната си цел, поставяйки на преден план нашите потребители и рекламодатели, и ние подхождаме агресивно към постигането ѝ“, изтъква Томпсън в съобщение на компанията. „За съжаление постигането на тази цел изисква тежки решения за ликвидиране на работни места“, добавя той.

Вниманието на компанията ще бъде насочено върху „подбирането на група от няколко основни бизнеса, платформи в тяхна подкрепа и данни, които водят към силно персонализиране на потребителите и (възвращаемост на инвестициите) за рекламодателите“, отбелязват от Yahoo.

Компанията очаква разходи между 125 млн. и 145 млн. долара преди облагането с данъци при финансовите резултати за второто тримесечие във връзка със съкращаването на работните места.

Още новини за технологичните компании четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase