Протест срещу ACTA в Рига. Снимка: Ройтерс
fallback

Витезслав, 31-годишен чех, е един от мнозината в развиващия се изток на Европейския съюз, чието противопоставяне на новия антипиратски съюз достигна връхната си точка праз този месец, изразено в огромни протести в региона, които могат да провалят пакта.

Но за разлика от клиширания образ на беден източноевропеец, който просто иска да сваля безплатно филми и музика, младият търговец на суровини е схватлив, съвременен медиен потребител, който всъщност иска да плаща за това, което гледа. Всичко е въпрос на избор – или по-скоро на липсата му, пише в свой анализ Ройтерс

Тъй като не е в състояние да получи евтин и моментален достъп до дигиталните медии, достъпни в по-развитите държави чрез услуги като Netflix, той плаща месечно 250 чешки крони (приблизително 13 долара) на ulozto.cz – уебсайт, който предлага бърза скорост на сваляне на пиратски материал.

„Хората тук са се забили в този сайт, защото липсва друг провайдър, от когото могат да свалят филми. Така че го използваме и в момента плащаме за по-висок трафик“, казва Витезслав, който държи да не разкрива фамилията си. „Но ако има друга, законна услуга, би било по-лесно, аз бих се включил. Плащам за по-висок трафик, така че защо да не плащам за нещо законно?“, пита той.

Дилемата на Витезслав подчертава един слабо обсъждан аспект на световния дебат против пиратството. Докато САЩ и Холивуд натискат за енергични мерки срещу незаконното сваляне, ширещо се в развиващите се държави като тези в Източна Европа, те не вземат под внимание основната причина за тази тенденция – че пиратството е сред малкото начини потребителите да получат желаната стока.

Проблемът излезе на преден план, след като антипиратските усилия на медийната индустрия срещнаха противопоставяне под формата на обществен гняв, който може да отложи и дори да осуети реализирането на наскоро подписаното Споразумение срещу търговията с фалшиви стоки ( Anti-Counterfeiting Trade Agreement – ACTA), създадено за борба с кражбите на дигитални продукти.

Според Джо Караганис, директор на Съвета за изследвания в обществените науки към Университета в Колумбия, филмовите и музикалните студиа продават своите продукти по целия свят, но до голяма степен пренебрегват потребителите извън богатите държави. Това прави до голяма степен пиратството по-скоро проблем на предлагане на цена и достъп, отколкото на престъпно съзаклятие.

„Има невероятно разделение между тази изумително успешна световна маркетингова кампания за холивудски стоки и истинската липса на интерес за съответното разширяване на достъпа до тези стоки", каза той. 

Продължението на анализа четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

74

АТО

преди 12 години

За мен не става дума за пиратство. Това е отвличане на внимание то. Покарай пиратството ще могат да бъдат преследвани всички блогари които са цитирали стихотворение . Ще може избирателно (от полицията и службите ) да се арестуват хоре които обсъждат дадена фирма и продуктите и . тук не говорим за пиратство тук говорим за СВОБОДА НА СЛОВОТО. Говорим За МОНОПОЛИ. Дребните автори ще бъдат изхвърлени от пазара от гигантите това е АМЕРИКНСАКА стратегия за МОНОПОЛ.

73

Анонимен

преди 12 години

Az sam solidaren sas 86 i 85.Kato izleze film ili album i se tirajira po kabelarkite dotuk s prodajbite.Nikoi ve4e ne se zanimava da prezapisva.Otvsqkade e more ot filmi i muzika.Zatova ne se prodavat novite filmi i muzika kakto predi nqkolko godini.Zatova ostavete na mira obiknoveniq potrebitel.

72

solaris

преди 12 години

Какво значи пиратство в интерес на истината,аз не че бих дал 10лв за кино или 15,но защо като мога да си го гледам с 1 месец закъснение вкъши ? Нито има бум на киното,нито нищо,нито ще видя нещо ново,реално хората които правят филмите,музика,игри понасят загуби,ами какво от това,че 1 го купува за 10$ и го пуска в цялата мрежа,какво лошо има,аз съм съгласен да плащам 1 цент или 1$ на година или на месец,да мога да тегля каквото и да е,няма нищо лошо в това,има ли по-хубава реклама от това !

fallback