Снимка: Reuters

Китайският производител на мрежово оборудване Huawei поглежда към пазара на мобилни телефони. До 2015 г. компанията планира да е сред водещите три марки мобилни телефони, казва ръководителят на отдела за мобилни апарати Уън Биао пред Financial Times.

Компанията, която е един от най-големите производители на телекомуникационно оборудване в света, беше известна досега предимно с мрежите си и е на второ място в света в този сегмент след лидера Ericsson.

"Сега обръщаме погледа си към потребителя", заявява шефът по стратегиите Виктор Ксу.

Пазарен лидер с 25% дял все още е Nokia. Макар финландците да се движат надолу, все още продават повече апарати, отколкото най-големите им конкуренти, взети заедно.

Според компанията за пазарни анализи Gartner на второ място е Samsung с пазарен дял от 16%, а на трето – LG с 5,6 на сто от пазара.

Със своите 7 млн. продадени апарата и дял от едва 1,6% китайската компания Huawei се представя доста скромно. Сега обаче и китайците искат да извлекат печалби от бума на пазара на смартфони.

В сряда компанията представи своя нов модел с операционна система Android. Според експерти със своите показатели Huawei Vision може да влезе директно във Висшата лига, но все още не може да се мери с флагманите на конкуренцията с двуядрени процесори Samsung Galaxy S2, HTC Sensation, LG Optimus 3D или Motorola Atrix.

Vision разполага с процесор Snapdragon (MSM 8255) от Qualcomm с 1 GHz, който задвижва Android 2.3 (Gingerbread). Смартфонът има памет от 512 MB, слот за карта памет и може да поеме карти с до 32 GB.

Смартфонът освен това разполага с връзки чрез Micro-USB (2.0), WLAN и Bluetooth. Капацитивният мултитъч дисплей е с размер 3,7 инча, а обвивката е алуминиева. Апаратът разполага и с 5-мегапикселов фотоапарат с автофокус и LED-светкавица и може да записва видео с висока разделителна способност.

Още технологични новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase