Снимка: Bulgaria ON AIR

Нови правила за автомобилите, продавани в Европа - те трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта, предназначен да пречи на водачите да нарушават ограниченията. Стават задължителни и други допълнителните системи за безопасност, чиято цел е да се намалят катастрофите по пътищата.

Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите, сподели, че чувствата са смесени, тъй като за всеки калпазанлък има оправдание.

“Контролът рязко изчезна от полезрението ни. Ще запазят същия брой контролни органи, но ще вкарат система за интелигентно ограничаване на скоростта. Човешкият фактор не може да бъде избегнат. Трудно по административен път може да се ограничи движението", коментира още в "България сутрин" Георгиев.

Идеята на системата е звукови и светлинни сигнализации в автомобила да предупреждават шофьорите при висока скорост. Георгиев сподели, че ИИ ще реагира на правилно поставени знаци и на ясно виждаща се маркировка.

"Няма да може да реагира на закритите от клони пътни знаци. В близките години в България тази система няма да може да действа. Това са проблеми, които са натрупвани много години", каза още Георгиев за Bulgaria ON AIR.

Експертът допълни, че някои инструктори в България протестират срещу GPS-а, но системата няма алтернатива.

"На който не му изнася, да търси друго поприще. Добре обученият водач е фундамент на пътната безопасност", подчерта Красимир Георгиев.

"Толкова много мерки се обещаха, досега виждам само триноги зад храстите. Да видим Германия, където няма ограничения на магистралите. В участък с ограничение от 120 км/ч камерата не те снима до 140 км/ч. Шофираш с над 140, светкавица, щракнаха те. Нямат право да снимат пътниците. Нашите катаджии знаят за тази система в Германия, но истината е, че трябва да има вратичка, от която да се ползват наши хора", посочи Георгиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase