Снимка: БГНЕС
fallback

След тежката катастрофа на бул. "Черни връх" държавата обяви "война" на рецидивистите по пътищата на България. Основно войната се състоеше в увеличаване на проверките за употреба на алкохол и наркотици. Всеки ден по медиите ни се внушаваше колко много шофьори употребяват наркотици и алкохол. Стигна се дотам, че представители на МВР съобщиха гръмко, че всеки трети шофьор употребява наркотици", пише в позиция на Института по пътна безопасност (ИПБ), изпратена до медиите.

Според обобщената статистика на ИПБ  - данните на МВР до момента сочат, че за 48 дни са констатирани 1023 случая с наркотици или средно по 21,3 случая на ден. За този период проверените водачи са повече от 42 000, което прави средно на ден 875 проверени МПС.

"Тези данни ни показват, че около 2% от всички проверени водачи са управлявали МПС след употреба на наркотични вещества. Предстои да разберем на колко от тях кръвните проби ще покажат разминаване с данните от дрегерите на МВР", пишат още от ИПБ.

Черната статистиката за катастрофите у нас разкрива, че през 2020 година загиналите от ПТП са 463 души, като в 6 от произшествията със загинали е констатирано наличие на наркотици или алкохол. Това прави 1,3% от всички случаи. През 2021 година загиналите са 561 човека.

"Ако сравним месец август 2021 г. с месец август 2022 г. (това е месецът, през който са предприети най-много действия от страна на МВР), ще видим, че загиналите са 53-а през август 2021 и 54-ма през август 2022 г.", подчертават пътните експерти.

Според тях "изводът от тази статистическа информация е, че в МВР е кипял безсмислен труд или е имитиран такъв - и в акция и без акция жертвите са все същите. Броят на заловените шофьори с наркотици е правопропорционален на броя извършени проверки".

"Ако МВР продължи с този подход, ще са необходими около 30 години, за да се въздейства на всички водачи да спрат да управляват МПС след употреба на наркотици" обобщават те.

За да се огранат жертвите от ПТП с 20% още през първата година от Инстута придлагат:

Oще по темата

Ново ниво на координация и комуникация между институциите. Създаденият държавен орган за това Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП) незабавно да спре да се държи като НПО, занимаваща се с информационни кампании, организиране на срещи, участие в масови мероприятия  др. подобни и да започне да управлява риска от ПТП като създаде:

- Отворена информационна система, чрез която да осъществява мониторинг върху всички отговорни за БДП институции;
- Методология за идентифициране и приоритизиране на риска от ПТП;
- Законодателна инициатива за допускане на извънсистемния контрол;
- Ново законодателство насочено към промяна на административно-наказателния процес, създаване на верига от отговорности между институциите и стандарти за управление.

ИТН иска нова методология за контрол и регулиране на движението по пътищата. МВР незабавно да преразгледа протоколите за действие на полицията и да започне обучение на състава. Усилията да бъдат пренасочени към наркоразпространението и трафика на наркотици.

Агенция „Пътна инфраструктура“ незабавно да бъде преструктурирана и всички зависимости между служителите и строителните фирми да бъдат преустановени. Създаване на нови норми за проектиране, надзор и контрол е единственото решение за изграждане на безопасна пътна инфраструктура.

Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ незабавно да създаде нова организация на шофьорския изпит, като го направи прозрачен/честен, да включи изисквания, с които да се повиши качеството на обучение.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 1 година

Някой виждал ли е клингон в учебна кола ? Аз до сега не съм видял нито един, но всички карат разни катафалкибот моргата, които са опасни на пъя, а катеричоците се правят на луди

20

Митко

преди 1 година

Защо не си признаят,че с фаровете сгрешиха много яко.Само заслепяваме слънцето,но пък глобяват.Светнати фарове жертви не намалят.Това е .Разкайте се,може пък да ви простим.Иначе в студиата,като ги слушаш-страшни специалисти,а всъщност,некадърници на държавна хранилка.

19

Анонимен

преди 1 година

До Анонимен 16 В Пловдив има 4 ромски махали. Половината не могат да говорят български. Тотално неграмотни са ама имат книжки...

fallback