Снимка: БГНЕС
fallback

След трагичната катастрофа на АМ "Струма" отново на преден план излезе проблема с пътищата и пътната безопасност. "Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години". Тава каза пред БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност".

Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата, са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея,, т.нар. лот нула на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е сторен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец с акт 15 и после разрешение за строеж.  От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасвалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове- 7,8, 10 г. - в зависимост от интензитета на движение.

Oще по темата

Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко равнение по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.

Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.

Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.

Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.

Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.

В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те движейки се да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.

Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Иван

преди 2 години

Пътищата трябва и да се подържат!Да така е ,но първо да направят общественни поръчки,после спечелилият по прозрачни условия трябва да изчака решенията на съда по обжалване от неспечелилите фирми!И докато де изчака процедурите да приключат трябва да се актуализира договора по инфлацията и цената отива нагоре!Нищо няма нито да се построи нито да се ремонтира като хората докато не се смени чипа в главите на този опростачил се народ!

27

До 8

преди 2 години

Освен да строим трябва да поддържаме наличните стари пътища. А те са доста км. Имаш ли някакви идеи?

26

Анонимен

преди 2 години

. . . по стечение на обстоятелствата е сторен от македонска фирма. . . гениална формулировка от журналист издържал изпита си по български! Разбралите метафората да гласуват на нов български лайкват!

fallback