Председателят на Българското обединение на шофьорите (БОШ) Христо Радков сподели, че вчера е бил в близост до фатално катастрофиралия автобус. Според него причините за тежката катастрофа ще останат в тайна.
 
"Исках да видя по косвени белези какво можем да предположим. В момента вървим само на предположения и догадки, така ще остане до края, защото автобусът е изгорял. Ако питате с каква скорост е карал, не може да кажем. Тахографът е изгорял тотално, телата са много силно овъглени, което значи, че шофьорът, и да е получил инфаркт – няма как да разберем, защото аутопсия не може да бъде направена", обясни в ефира на Bulgaria ON AIR пътният експерт.
 
По думите на Радков, самата катастрофа не е чак толкова тежка, а многото жертви идват от пожара. Големият въпрос за него е какво предизвика огъня.
 
"Очевидците казват, че са чули взрив. Нафтата не предизвиква такъв огън, нещо друго е горяло с нея", смята председателят на БОШ.
 
Според Димитър Ганчев от Интернет общество "България"самият път заблуждава шофьорите, тъй като дясната мантинела завива с по-голям ъгъл от самия завой.
 
"Човек губи ориентация къде се намира спрямо десния габарит на пътя. Водейки се по дясната му граница, човек се заблуждава къде започва завоят и къде свършва. Завоят започва по-рано и е по-остър, на човек му идва да отсече завоя и минава много близо до мантинелата. Пътят те подвежда да завиеш една идея по-рано, отколкото трябва", обясни Ганчев.
 
"Този път е пуснат в експлоатация от 15 години и при положение, че няма други инциденти – не е от пътя", подчерта председателят на БОШ.
 
Радков би насочил разследването към изясняване на причината за пожара.
 
"Какво е предизвикало този голям пожар? Не може да бъде от нафтата. Много е лесно да се изследват металните материали, които са по-дебели, и да се разбере температурата на огъня. Но аз силно се съмнявам, че някой ще го проведе", каза пътният експерт.
 
Гледайте целия разговор във видеото.
 
 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase