Снимка: БГНЕС

След трагичната катастрофа на АМ "Струма" отново на преден план излезе проблема с пътищата и пътната безопасност. "Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години". Тава каза пред БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност".

Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата, са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея,, т.нар. лот нула на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е сторен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец с акт 15 и после разрешение за строеж.  От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасвалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове- 7,8, 10 г. - в зависимост от интензитета на движение.

Още по темата

Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко равнение по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.

Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.

Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.

Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.

Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.

В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те движейки се да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.

Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase