Ади Борисова прави тези снимки секунди след активизирането на свлачището. В съобщение до Новините ON AIR споделя: "Ние бяхме втора кола и когато пристигнахме, се чуваше падане на дребни камъчета само. Но колата, която се вижда с аварийните светлини, е пострадала сериозно. Хората бяха добре, но колата е тотал щета".
В събота вечерта голям къс от скалите над магистралата се отронва. Металната мрежа успява да го задържи за момент, но след това се къса и скалната маса пада на пътното платно. Магистралата посока Перник и Кулата е затворена. Експерти са обследвали ската.
"След анализа на ситуацията се взе решение да започне обрушване във високата част на ската, тъй като имаш риск от свличания, които да преминат и през другото платно", каза председателят на УС на АПИ Георги Терзийски.
Тежка техника и алпинисти разчистваха пътното платно и обрушваха опасните камъни. Докато течеше операцията, цялата бивша магистрала "Люлин" беше затворена за 2 часа.
"В момента организацията на движение е двупосочно в лявото платно, дясното е затворено, докато завършим обрушването и укрепващите мероприятие за ляво платно", обясни техническият директор на "Автомагистрали" Евгени Генчев пред Bulgaria ON AIR.
В последните 3 години друго голямо свлачище само на около 500 метра от проблемния сега участък затвори за месеци платното за София. Тогава държавата даде няколко лева милиона за укрепване. Възможно е да има и други проблемни участъци заради начина, по които е изградена магистралата.
По данни на регионалното министерство активните свлачища в страната са над 2200, като само от началото на годината са се активизирали нови 50.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
56
Анонимен
преди 3 годиниДо Знае се!Голямото срутище на бившата магистрала Люлин преди първия мост ББ ли го построи? Виж сега как се укрепват склоновете около магистралите. Не само с мрежи, а и се заливат. Правят се отводнителни канали по склоновете. Нищо общо със станишевите и тошовите. Ама били"скъпи". Тази, "евтината" дето цената и се вдигна 3 пъти. Но е евтина! Вече второ срутище.
55
Анонимен
преди 3 годиниДо Активист на БСП 39Не са в чекмеджета, а в чували. Защото не са 6 милиона евро, а 66 милиона евро над проектната стойност от 33 милиона. Та питай "новото"лице на партията любима Гагаузов къде са тези пари. При БСП всичко е по три. Помним 2013-та как скочи цената на "Южен поток". Помним и скандалите около търга за лота Чирпан-Ст.Загора. Който сега ББ оправя с наши пари вместо да строи нови пътища.
54
Анонимен
преди 3 годиниДо Анонимен 54Нещо си в грешка. 22 декември 2007-***! Та си е точно Станишев с регионален министър Гагаузов, строителя на вълнисти магистрали. Пускат го дори без разрешение за ползване. И с неизчистена собственост на земята. Мухово - Долна Диканя.