Снимка: Pixabay
Постановлението, което беше прието, за задължително присъствие в определен обем на българска продукция на местни (регионални) производители в обектите на практика не работи.  Това се посочва в изявление на Billa, dm, Kaufland, Lidl, ProMarket, T MARKET, Аванти и Фантастико по повод приетото Постановление на Министерския съвет, цитирани от Investor BG
 
В съобщението пише още, че представители на бранша не са имали възможност да предложат свои мерки за подкрепа на българските производители. Те твърдят, че земеделския министър Десислава Танева е подвела своите колеги в правителството относно конкретното съдържание на постановлението, като например за 90% монопол за млечните продукти. 
 
Всички големи вериги от магазини вече са задължени да предлагат българска продукция на местни (регионални) производители в обектите си. Площта на местата за продажба трябва да е достатъчна за излагане и продажба на съответните хранителни продукти. Също така, трябва да са обзначени по подходя начин, от който да става ясно на потребителите, че продуктите са от регионално производство. Това прие като постановление Министерският съвет вчера по предложение на министъра на земеделието. 
 
Българските стоки в търговските вериги не се увеличат според приетото постановление. С него държавата само преразпределя пазара между българските производители, като дава предимство на едни производители, за сметка на други. В изявлението се посочва, че преразпределянето на пазара се прави в зависимост от местоположението на производителя, а не на база качество и цена на стоката. 
 
Цялата статия можете да прочетете ТУК 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase