Снимка: БГНЕС

Бум на сигнали на потребители за отказано право на рекламация се виждат от форумите в социалните мрежи. Най-често – при открит дефект след пазаруване в интернет, търговците отказват ремонт или смяна на стоката, става ясно от оплакванията на потърпевшите.

Още по темата

Над 9 хил. жалби за дефектни стоки годишно подават потребителите до контролните органи. Най-често до повреди се стига при телефоните, черната и бялата техника и при облеклата и обувките.

Често при повреден продукт, търговецът отказва да ремонтира стоката, тъй като нямало как да се докаже кой я е повредил. Затова клиентите трябва да правят проверка на покупката си при нейното получаване в присъствието на доставчика.

"Законът казва, когато потребителят е приел стоката рискът от това да е счупена е за негова сметка. Тоест ние вземем ли един път стоката и се приберем вкъщи и я разопаковаме и видим, че има проблем, той  вече е за наша сметка", каза  пред Нова тв Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.

Такива спорове могат да се решат само в съда, казват и юристите. А събирането на доказателства е трудно.

"При положение, че потребителят вече е приел стоката и не се е възползвал от правото си на преглед и тест, тогава вече много трудно може да бъде установено счупването – кога, от кого и по какъв начин се е случило. Ако има недобросъвестен потребител, реално той може отново да сложи в кашона и да разопакова счупеният телевизор", каза адвокатът по потребителски въпроси Аглая Самоковлийска.

За да се избегнат такива спорни ситуации онлайн търговците съветват купувачите винаги да настояват за тестване на стоката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase