Снимка: архив, Булфото
fallback

"Пътната маркировка в страната е пълна катастрофа, 90% не отговаря на нормативните изисквания. Тя дезориентира и уморява шофьорите". Така Богдан Милчев от Института за пътна безопасност подчерта пред БНР една от съществените причини за инцидентите в страната. Според него въпреки усилията, които се полагат, черната статистика продължава и е необходима цялостна промяна на подхода:

"Всеки ден усилията ни са насочени към това да променяме българския шофьор. Това е грешен подход, защото всеки един от нас, когато излезе на пътя, дава всичко най-добро от себе си, за да не загине или да не убие някого. Въпреки това се допускат грешки, в голямата си част – фатални. Затова от Института ще настояваме през 2020 година да се преобърне подходът за контрол по пътищата и да се стартира с нещо рационално - като освежаване на пътната маркировка".

Oще по темата

По думите на Милчев "лошата маркировка създава усещането, че си в пустиня":

"Когато се движиш в пустиня, правила няма. Тоест, ние се движим по пътища, по които усещането ни е, че няма организация на движението, няма правила, няма контрол. Затова ние нарушаваме и по-често правим грешки… Ако до март маркираме всички пътища първи и втори клас с маркировка, която отговаря на нормативните изисквания, гарантирам, че между 30 и 50 жертви по-малко ще имаме в сравнение с предходната година".

Според експерта другият голям проблем е липсата на експертиза в държавните институции: "България е единствена в Европейския съюз, в която МВР излиза и се хвали колко много нарушители са хванали. Тази статистика е нужна само за експертите... Нашата гордост трябва да е – колкото по-малко нарушители хващаме, толкова по-добре".

Богдан Милчев коментира и системата "бонус-малус", която според него е "още един инструмент за коригиране на поведението на водача на пътя": "Тази система ще определи кой от нас колко е рисков. Колкото си по-рисков на пътя, толкова повече трябва да плащаш за този риск. Това е съвсем справедливо и голяма възможност да коригираш своя риск… Тази система е абсолютно неутрална".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

36

Анонимен

преди 4 години

nedouchenite kato tozi bulsekspert slagat vsichko v edin kup oboriste...dobre uchenite hora slagat vsiako nesto v otdelno chekmedje, shkaf, etajerka, koridor, staia s otdelen nadpis i otdelen tochen adres i imena na poluchatelia...ako e top bg expert, moje bi da znae pone kolko peshehodni pateki ima v negovia kvartal po mestojiveene i mestorabota?...:-)

35

Въпрос

преди 4 години

За това което не си е свършила работата с пътищата, организация на движението и контрола, ще го прехвърлят на застрахователното лоби , то да печели.Всички застрахователни компании са частни. Извършват нарушение по законите на държавата и си плащаш. От къде на къде частния застраховател ще ми пипа личните данни и ще разполага с информация за всеки един гражданин??? На това отгоре ще си добавя глоба без да издаде документ за санкцията... и на като за капак, при 300 лв премия сега 15% ком .

34

Ха-ха

преди 4 години

Като никога ще се съглася със "специалиста" от този измислен институт. Маркировката е ужасна, и то по натоварени пътища. Като няма пари за асфалт поне за боя да намерят

fallback