Снимка: Булфото
fallback

Mаркировката по 90% по пътищата у нас не отговаря на стандарта за светлоотразителни качества.

На 30 на сто от шосета, предимно общински или между малки населени места, изобщо липсват осеви линии и други означения, по които да се ориентират шофьорите. Това сочи  проучване на Института за пътна безопасност, проведено от началото на октомври досега на републикански и общински пътища.

Oще по темата

Предстои довършване на изследването, след което неправителствената организация ще го изпрати на премиера Бойко Борисов, на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", на министерства, агенции и на Сдружението на общините.

"Искаме изпълнителната власт да се намеси решително и през 2020 г. да се обнови хоризонталната маркировка поне по пътищата от Първи и Втори клас, където движението е двупосочно и стават тежки катастрофи. Целта е да спасим от 30 до 50 човешки живота", каза пред "Труд" инж. Богдан Милчев, шеф на Института.

По думите му липсата на добра маркировка се превръща в предпоставка за пътен инцидент, особено в зимните месеци, когато светлата част на деня е по-къса, има валежи и т. н.

Един от изводите на експертите е, че Българският държавен стандарт за светлоотразителни свойства на боите за маркировка е изключително добър, взет е изцяло от стандарта в Германия. Проблемът обаче е, че у нас съдържанието на боята се изследва в лаборатория преди да бъде сложена на асфалта и липсва контрол какво реално има на шосето.

Ето защо изследването е направено с мобилен уред ретрорефлектометър Delta LTL2000S/SQ, производство на САЩ. Измервани са светлоотразителните свойства на боята денем, нощем, по време на мъгла или на дъжд. Проверена е например хоризонталната маркировка на изхода на София на магистрала "Хемус" при отбивката за Долни Богров, както и на опасни участъци, в които през последните 3 месеца са ставали тежки катастрофи със загинали. Установено е, че тези, които правят маркировка, "спестяват" най-много от слагането на т. нар. перли за нощно виждане, от "котешки очи" и т. н.

От Института смятат, че при обновяване на маркировката самите шофьори ще станат по-внимателни, ще намалее усещането им за пълен хаос и липса на контрол по пътищата. Силен антикорупционен ефект ще има също и върху производителите на боя, възложителите и изпълнители на обществените поръчки за строеж и ремонт на пътища.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

56

Щерю

преди 4 години

Както казваше един ром - Няма асфалти, няма бетони, туй, онуй... квартала върви на кал.

55

хххд

преди 4 години

Няма нищо по-тъмно от български път ношем. Оняден се върнах от нищо и никаква Сърбия и по смешния път от Калотина до София щях да се пребия поне три пъти. Разхвърляни неориентирани тараби от ремонтите , не е ясно откъде да се мине, откъде да не се минава. Полицайчетата добре че бяха се усетили преди един голям трап и бяха паркирали автомобили с включени фарове насочени срешу теб - иначе - направо си отлиташ в някаква траншея. Мисля, че тия от община ли е, апи ли е - са за гилотиниране!

54

Анонимен

преди 4 години

Маркировката струва пари но парите са откраднати. Като вдигнат данъците изпразнят джобовете ви и все още не са откраднати наново ще рисуват.

fallback