Снимка: архив, Булфото

Българи, наели кола в чужбина се оплакват, че били измамени с допълнителни незадължителни застраховки.  Според контролните органи жалбите след наемане на автомобили това лято са повече от предходни години.

Сред жалбоподавателите е и Владимир Стефанов, който наема кола за последната си почивка в Испания.

Там Стефанов наема кола под наем. При резервацията в интернет плаща 350 лв. за 10 дни. След като се връща в България – изненадващо от картата му е изтеглена допълнителна сума.

"Карах 10 дни внимателно, върнах я без драскотина, и след седмица от картата ми бяха изтеглени 250 евро – малко повече от това, което платих за наемане на автомобила, на основание пълната застраховка на колата за тези 10 дни", разказва Владимир Стефанов пред Нова тв.

При резервацията в интернет Владимир категорично отбелязва, че не иска да плаща за застраховка. Въпреки това такава такса му е начислена.

"Служителят 2-3 пъти повтори, че той има нова кола, тя има застраховка, аз 2-3 пъти повторих, че аз не искам да я плащам и накрая той ми каза, че няма друга кола. В самия приемно-предавателен протокол на колата – имаше изписана обща застрахователна стойност на колата, сума на застраховката за 10 дни и сума за наема. Но това са неща, които не са се попълвали на ръка, а са част от формуляра, т.е. аз, искайки да взема кола, трябва да го подпиша, без да има значение дали искам, или не”, обяснява Владимир Стефанов.

Сумата за незадължителната застраховка, която Владимир отказал, била изтеглена дори след като рент-а-кар фирмата му върнала депозита.

Мъжът допълва, че в неговия случай след приключване на договорните отношения и депозита му е възстановен, незаконно се правят финансови операции с картата му. Трифонов е получил вече отказ от компанията да му възстанови сумата и е решил да я съди.

Сред другите жалби, които постъпват след използването на рент-а-кар, шофьорите се оплакват от скрити такси, застраховки или разходи за щети, които не са причинили.

При онлайн резервациите цената на услугата може да набъбне от редица допълнителни такси – като такса "млад шофьор", такса "навигация",  дори такса "детска седалка" или такса "втори шофьор".

Според Соня Спасова, председател на ЕПЦ, при наемане на кола е добре да се провери какво включва основната цена и дали има допълнителни услуги, които да я оскъпят. Най-внимателни трябва да сме, ако цената на услугата е твърде ниска, отбелязват специалисти.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase