Снимка: архив, Булфото
fallback

Автомобилите в България драстично намаляват. Средно броят им се стопява със 150 000 автомобила на година. Общият брой леки коли е 2 745 582, като по пътищата ни се движат над 150 различни модела, показват данни на МВР към началото на април тази година.

Към средата на 2016 г. автомобилите са били 3 213 408, а сега три години по-късно, броят им е паднал с близо 468 хил., пише "Монитор".

Oще по темата

Оказва се, че най-разпространената марка у нас е "Фолксваген”, като 15 процента от колите по родните пътища са на германския производител - общо 453 859 регистрирани коли, но както и при общия брой коли, тук също преобладават тези с възраст над 20 години.

На второ място е "Опел"- 350 320 автомобила, следвана от  "Мерцедес", като се оказва, че в България има регистрирани над 283 хил. автомобила от иначе тузарската марка. В топ 10 влизат "Рено" с 203 819 автомобила, "Ауди" (173 539), "Форд" (197 637), "Пежо" - 186 541, БМВ (138 857), "Тойота" (124 557) и "Фиат" – 111 847.

Както може и да се очаква, регистрираните превозни средства, а не само леки автомобили, са доста възрастни - общо 1,57 млн. от всичките 3,63 млн. са над 20-годишни.

От данните на МВР се вижда, че все ще има доста автомобили съветско и източногерманско производство като "Волга", "Москвич", "Лада", "Чайка", "Варшава", "Вартбург", "Трабант", както и легендарният родно производство автомобил "Булгаррено“. Не по-малко обаче са скъпите леки коли, като "Ферари", "Порше", "Бентли", "Мазерати", "Ролс-Ройс", "Ламборгини" и "Астон Мартин".

Статистиката показва още, че в България има регистрирани близо 809 електрически коли. С марка "Тесла" са регистрирани цели 76 от тях. А броят на е-мобилите се увеличава близо пет пъти през последните 3 години. През 2016 г. те са били едва 171. Масово българските шофьори карат автомобили с дизелови двигатели. Те са близо 1,2 млн., въпреки че през последните две години бяха намалели продажбите им. Бензиновите са почти същата бройка, със 100 000 отгоре.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

170

До 182 Казах

преди 4 години

За Асенчо строителството на магистралата започва и завършва с рязането на лентичката от Винету еднокнижника. Огромната част от работата по строежа на магистралите е преди да започне да се копае. При това Асенчо не знае и колко километра магистрали се построиха в завършен вид преди 1989 година.

169

Казах

преди 4 години

До Асен700km магистрали казваш че има... май-скоро не си карал на такава. тази до Бургас е с десетки ограничения 90км, и на всеки 5-10км има камера на КАТ. това се води първокласен път, а не магистрала! Тази за Варна, виждали сме я, но не, не съществура! другата, ако се водя и тя магистрала за Сандански.... няма такава денивелация, затова не може да се каже че е магистрала защото не отговаря на международните изисквания..... по-добре да си мълчиш, вместо да говориш глупости!!!

168

Анонимен

преди 4 години

За по-малко от две години и девет месеца, регистрираните леки коли в България са намаляли с 492 хиляди - от 3237493 леки коли на 15 юли 2016 година, до 2745582 в началото на април 2019 година. Това по данни на КАТ - вчера писаха за това. Това прави по 179 хиляди леки коли на година по-малко. Скоро от всяко второ домакинство с кола, както беше преди 5 години, ще стане всяко трето домакинство в България ще има кола. Според онези 80% всяко семейство има по 5-10 коли на човек.

fallback