Снимка: архив, Булфото
fallback

Близо 300 километра нови магистрали са изградени в България само през последните 7 години, показват данните на Националния статистически институт за периода 2010-2017 г. Така общо в страната към края на миналата година в експлоатация са 734 км. магистрали.

В момента обаче се изграждат отсечки от магистрала "Струма", а през тази година започва работата и по 160 километра от магистрала "Хемус" за довършване на трасето между София и Варна.

Oще по темата

Оказва се, че близо 40% от магистралната мрежа у нас е построена през последните 84 месеца, по време на управлението на Бойко Борисов.

Сметките показват още, че всеки ден, през последните 7 години, са завършвани средно по 116 метра магистрален път в страната.

В същото време не са забравени и така наречените "пътища на хората" от третокласната мрежа, които осъществяват връзките между по-малките населени места.

За последните пет години общата им дължина се е увеличила със 120 км., като в това число освен третокласната пътна мрежа са включени и пътните връзки при кръстовища и възли. Като общата дължина на третокласните пътища достига 12171 км.

Най-много нови пътища през последната петилетка са построени в Югозападна и Южна централна България. За пет години в региона на Югозападна България са завършени общо 163 км. шосета, от които 131 км. са магистрали, 94 км. третокласни и 11 км. второкласни пътища.

Следващият регион с най-много изградени километри нови пътища според статистиката през последните 5 години е Югоизточен с построени 51 километра нови магистрали. В Североизточния район за периода са завършени 11 километра магистрален път, а в Северозападния и в Северния централен – няма нито един километър нов аутобан.

За сметка на това там са построени 36 км нови първокласни шосета, сочи статистиката на НСИ, цитирана от "Труд".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

102

Анонимен

преди 5 години

Е как да има на Север като тези 300 км. за 7 години са ремонтирани 300 пъти. само в БГ се строи за 24 000 000 на км. в Германия се строи за по-малко, но пък за сметка на това у нас се ремонтира повече.

101

Истината

преди 5 години

Никой не иска да си разбива колата по магистралите на тиквата. Знае само да краде.

100

Мистър Сенко

преди 5 години

Парите за магистрали и пътища се крадат! Знае се от кого, знае се как. После се инвестират в Ес-класи, плеймейтки и екскурзии в чужбина. Отсечката между Стара Загора и Пловдив е нагъната като врата на "бащицата" Винету. На още 5-6 места има ограничение от 90км/ч., а куките дебнат зад мостовете и на паркингите за почивка. Трябват и около 6-7 милиона, за да се изградят ЛЕД-информационни табла около София, Ихтиман и други. Но там трудно ще се открадне! За северна България... там работата е трагедия

fallback