Снимка: Bulphoto, архив
fallback


Предвиждат нови жестоки мерки за нарушителите на пътя. По-високи глоби, по-дълъг срок за лишаване от правоуправление на системните нарушители на пътя и разделяне на сега действащия закон на три части - Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и такъв за пътните превозни средства.
 
Санкциите обаче няма да спрат войната на пътя и няма да спасят човешки животи, смятат експертите.

"Вината за огромния брой загинали вследствие на катастрофи у нас не е само в шофьорите, тя е в институциите. След като глобите за пореден път бяха увеличени не видяхме никаква промяна в статистиката с жертвите. Никой не акцентира на най-важното, а именно, че е необходимо обучение през целия живот или т.нар. фазово обучение, което се въвежда от манталитета на децата още в най-ранна детска възраст", посочи в студиото на "България сутрин" автоинструкторът Йонко Иванов.
Oще по темата

Той бе категоричен, че новите промени и разделянето на Закона за движение по пътищата представляват, по думите му, един политически инат.

"Всичко, което засяга такива важни тематики трябва да бъде обсъждано с експертите в дадената област. Това обаче не се случва. Също така един закон трябва да бъде ясен точен и достъпен за неговите потребители. Нито едно от тези условия не е изпълнено в трите части на механично разделените закони за движение по пътищата", подчерта Иванов.

За разделяне на Закона за движение по пътищата се говори от няколко години. Причината за това е, че сега действащият е най-променяният в нормативната база. Предстои категоризиране на нарушенията и при 3 по-тежки такива в рамките на 2 години, за да вземем книжката си, ще трябва да се явим отново на шофьорски изпит. Скачат и глобите на пътя, а дистанцията освен повод за внимание ще стане и повод за съставяне на актове.

Пред Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Диана Русинова коментира, че е недопустимо глобата за шофиране без винетка да бъде в размер на 400 лв., а за минаване на червен светофар 150 лв., тъй като второто е много по-опасно и застрашава човешки животи.

"След като има толкова жертви това означава, че има нещо много сбъркано в системата. Нужно е да сменим изцяло подхода, за да намерим верния път и да сведем броя на загиналите до абсолютния минимум", допълни тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

46

Истината

преди 6 години

Голяма заблуда е, че възпитание, култура, манталитет или обучение, определят начина на шофиране, но който си е заблуден, заблуден ще си остане, колкото и да му обясняваш каква е истината.

45

Ястребовски

преди 6 години

Прав е инструктура, че е необходимо обучение още от най-малка възраст и изграждане на манталитета още от деца, но това е основна задача на родителите и семейството- няма "институция", която да изгражда манталитет - както възпиташ детето и каквито навици му изградиш от малко в семейството, такова ще израстне. Това с институциите е за оправдание на собствената ни безпомощност и неспособност да си възпитаваме децата.

44

Анонимен

преди 6 години

Няма контрол. Колкото и да увеличават санкциите. А след като има присъди като на Ставийски и Лерца.....??!! Има индивиди дето "летят" и там където има камери, и нищо. "Изчезват"записи. Онзи ден, насред бял ден, ауди идващо от към Владая по Цар Борис III и на кръстовището с бул.Никола Петков си заобиколи островчето отляво и в насрещното изпревари има няма 10 коли!! Дори май мина на червено. Това 2 непрекъснати ленти нищо не значат за 60-70% от водачите на МПС. Около МОЛ Парадайс е мазало.

fallback