Снимка: Булфото, архив

Стряскаща статистика - над 80% от колите в автоборсите са катастрофирали. След козметичен ремонт масово се продавали автомобили с повредени двигатели, превъртян километраж и липсващи въздушни възглавници. Това са данни на Института за пътна безопасност.

Официална статистика за катастрофите, причинени от неизправни автомобили, няма. От Института сочат, че всяка четвърта катастрофа у нас се дължи на това, съобщава Нова тв.

25% от катастрофите у нас са по причини, независеща от водачите, твърдят от Института.

В Асоциацията на вносителите членуват 130 автокъщи. Категорични са, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче било в сивия сектор, който държи почти половината пазар.

"Ако един автомобил при нас струва 10 000 лв., в сивия сектор той е 8000 лв., а българинът иска да му е евтино", обясни Любомир Доросиев от Асоциацията.

В Дупница определиха обвиненията за нелоялна конкуренция.

Най-често срещаните проблеми, според експертите обаче, не били видими - като липсващи въздушни възглавници или превъртян километраж.

Затова от Института за пътна безопасност предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледът в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика, отдавна позната в Европа. Съгласен е и бизнесът.

Ако даден автомобил е минал през оторизиран сервиз и бъде регистриран, на портала carstory.bg всеки кандидат-купувач може да провери състоянието му.

За да разберем историята на автомобила, има още един начин - чрез портала Carstory. Това обаче важи само за коли, минали през оторизиран сервиз. Това е и една от исканите поправки - при покупка на кола, новият собственик да мине през такъв сервиз.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase