Снимка: архив, Булфото

На националното външно оценяване по математика в седми клас 14 939 ученици имат слаби оценки ("двойки"), а по български език и литература (БЕЛ) слабите оценки са 8154. Това съобщи Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Образователни програми и образователно съдържание" в МОН.

По изпита за математика са се явили 54 305 седмокласници, а по български 54 580 ученици.

Още по темата

Първият модул от двата изпита максимално се оценява с 65 точки, а вторият (допълнителните задачи и преразказът) - с 35 точки.

През тази година "тройката" за седмокласниците започва от 18 точки, а максималният сбор точки и на двата модула е 100.

На първия модул по БЕЛ максималните 65 точки имат 61 ученици, а по математика - 429 ученици. С нула точки по БЕЛ са 57 седмокласници, а по математика - 61 ученици.

Отлични оценки по български имат 2374 седмокласници, а по математика - 3768 ученици.

От двата модула максималните - 100 точки са постигнали 9 ученици по БЕЛ, а по математика - 10 ученици.

На допълнителния модул по БЕЛ за написването на преразказ върху откъс от творбата "На Изток от Запада" от Мирослав Пенков са останали да участват 38 427 седмокласници, а през миналата година те са били 41 592, съобщи Евгения Костадинова.

Тя отбеляза, че и по математика сега по-малко ученици са участвали във втория модул - 29 770, а през 2014 г. са били 35 569.

"Тревожен е големият процент на седмокласниците, които през тази година не са участвали във втория модул по БЕЛ и математика и това означава, че те отказват да се борят и да влязат в състезанието за приема в гимназиите след седми клас", коментира заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева.

Тя добави, че е тревожен и процентът на "двойките" по математика, защото този предмет учи децата да развиват критично и логическо мислене.

От МОН обобщиха, че от 2010 г., откогато се организира външно оценяване, сегашните резултати в седми клас са най-ниските.

Експертите от МОН отчетоха, че по БЕЛ седмокласниците са се затруднили при разпознаването на сложното съставно изречение, при определяне на видовете подчинени изречения в състава на сложното съставно изречение, при пунктуацията на сложните изречения и при написването на теза по определен цитат.

При преразказа седмокласници неуместно са заменили думата "зограф" със "зоограф", "географ", "аерограф" и с медицинските термини "мамограф" и "ехограф".

По математика учениците са се затруднили при определянето на решенията на неравенства, както и при геометричните задачи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase