До Диана ПеневаНямам обяснение за това, че ученик е ходил цяла година на уроци, изкарвал е шестици и петици през учебната година, а на матурата оценката му е незадоволителна !?!------------ Аз имам. Учителките нарочно им дават лесни задачи за контролно, на тези които ходят при тях на уроци, пишат високи оценки (незаконно, защото нямат право да дават уроци на собствените си ученици). На някои от контролните им дават задачите предварително. Това е лично наблюдение.
Познайте от три пъти, колко от пълните отличници ще зърнете на терминал 2 и колко от двойкаджиите - в парламента!
Цифрата 15 хиляди двойки би трябвало да притесни МОН, защото изборът на вариант на матура по математика затрудни математици в цялата страна, а какво остава за подрастващите тийнейджъри. За мен това беше опит да прикрият вината си с изтичането на информацията за първата матура по БЕЛ и да изкарат нашите деца от некадърни по-некадърни. Нямам обяснение за това, че ученик е ходил цяла година на уроци, изкарвал е шестици и петици през учебната година, а на матурата оценката му е незадоволителна !?!
Имам точно 10г. стаж като учител.Напуснах по две причини:1.Винаги си виновен,все повече отговорности,все по-малко права,заплата 420лв.2.Загубих всякаква надежда,че нещата ще тръгнат към подобряване и се убедих,че хората в МОН умишлено съсипват образованието.Сривът дойде след въвеждането на делегирания бюджет и училището и учителите влязоха в ролята на крепостни селяни,зависими от феодала си.Що писма сме изписали с колегите за конкретни мерки по конкретни проблеми - нищо!
А защо министърката не коментира текста за преразказ, който тъй умните експерти са избрали????
До калинкаИ другиАми да вдигнем заплатите на учителите още,че сега 1000,00 /Хиляда лева/ са им малко на фона на тази доказала се неграмотност.Може би тези които и вдигат заплатите целят да сме неграмотни..
Колкото по-сложни са учебниците, толкова по-незаинтересовани са учениците. Колкото по-занижени са изискванията, толкова по-прости - учениците. Кучето скача според тоягата, но не само според училищната, а и според домашната!
Темата е болна за мен. Баща съм на момчета, учили в "елитно" основно училище в града. Инженер съм, и то добър /по оценки на околните/, не се хваля. Но такава некадърност от възрастни хора, още по-малко от преподаватели, не съм очаквал. Учителка от основното училище не може да реши елементарната задача - за движение на кораб по течението и срещу течението на река. PSСъжалявам, но има ограничение на дължината на мненията. Явно не може да се обсъжда, можеш само да теглиш една неаргументирана майна
18 точки за "Среден 3". По каква неземна логика 18 е средно на 100. Веднага Слаб 2 на Министерството :). Едно време трябваше да имаш около 50% за да ти пишат тройка, което е и абсолютно логично. В днешно време логика няма!
Драги многознаещи от МОН, вижте първо на сайта си за проверка на оценките как е изписан "Български език" и ми обяснете едно - как ученици които не са виждали учебник през годината имат 3 ки на матурите, а други които не си надигат главата от учене имат 4 ка?
Тези деца, дето са изкарали нула точки, трябва да се водят на особен отчет и за тях да се полагат особени грижи в училище и в семейството. А има ли с по нула точки и на двата изпита?
аз не мисля че в изпита на един 7-мо класник въобще трябва да присъстват думи като - монограф и зограф.90% от учителите им едва ли могат да им ги обяснят, та да искаме от децата да ги знаят и пишат...
3-ката започва от 18 точки!!! Значи всичко по-ниско от 4 просто е неграмотно! Най-малкото за 3 трябва да покрива поне 1/3 от точките, т.е. като минимум да е изкарал 32-33 точки. Явно целта е изкуствено да създаваме "грамотни" хора.
Догодина чакай за заветна 3-ка 10 точки!Питам докога ще се крие истината? Навсякъде е едно и също - за 3-ка 50%+1 - тоест минимума за 3-ка трябва да са 51 точки! Тогава и само тогава ще знаем какво реално идва!
Зографът от матурата в VІІ клас в... мамограф, ехограф