На националното външно оценяване по математика в седми клас 14 939 ученици имат слаби оценки ("двойки"), а по български език и литература (БЕЛ) слабите оценки са 8154. Това съобщи Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Образователни програми и образователно съдържание" в МОН.
По изпита за математика са се явили 54 305 седмокласници, а по български 54 580 ученици.
Първият модул от двата изпита максимално се оценява с 65 точки, а вторият (допълнителните задачи и преразказът) - с 35 точки.
През тази година "тройката" за седмокласниците започва от 18 точки, а максималният сбор точки и на двата модула е 100.
На първия модул по БЕЛ максималните 65 точки имат 61 ученици, а по математика - 429 ученици. С нула точки по БЕЛ са 57 седмокласници, а по математика - 61 ученици.
Отлични оценки по български имат 2374 седмокласници, а по математика - 3768 ученици.
От двата модула максималните - 100 точки са постигнали 9 ученици по БЕЛ, а по математика - 10 ученици.
На допълнителния модул по БЕЛ за написването на преразказ върху откъс от творбата "На Изток от Запада" от Мирослав Пенков са останали да участват 38 427 седмокласници, а през миналата година те са били 41 592, съобщи Евгения Костадинова.
Тя отбеляза, че и по математика сега по-малко ученици са участвали във втория модул - 29 770, а през 2014 г. са били 35 569.
"Тревожен е големият процент на седмокласниците, които през тази година не са участвали във втория модул по БЕЛ и математика и това означава, че те отказват да се борят и да влязат в състезанието за приема в гимназиите след седми клас", коментира заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева.
Тя добави, че е тревожен и процентът на "двойките" по математика, защото този предмет учи децата да развиват критично и логическо мислене.
От МОН обобщиха, че от 2010 г., откогато се организира външно оценяване, сегашните резултати в седми клас са най-ниските.
Експертите от МОН отчетоха, че по БЕЛ седмокласниците са се затруднили при разпознаването на сложното съставно изречение, при определяне на видовете подчинени изречения в състава на сложното съставно изречение, при пунктуацията на сложните изречения и при написването на теза по определен цитат.
При преразказа седмокласници неуместно са заменили думата "зограф" със "зоограф", "географ", "аерограф" и с медицинските термини "мамограф" и "ехограф".
По математика учениците са се затруднили при определянето на решенията на неравенства, както и при геометричните задачи.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
34
Шоп
преди 8 годиниДо Диана ПеневаНямам обяснение за това, че ученик е ходил цяла година на уроци, изкарвал е шестици и петици през учебната година, а на матурата оценката му е незадоволителна !?!------------ Аз имам. Учителките нарочно им дават лесни задачи за контролно, на тези които ходят при тях на уроци, пишат високи оценки (незаконно, защото нямат право да дават уроци на собствените си ученици). На някои от контролните им дават задачите предварително. Това е лично наблюдение.
33
Анонимен
преди 8 годиниПознайте от три пъти, колко от пълните отличници ще зърнете на терминал 2 и колко от двойкаджиите - в парламента!
32
Диана Пенева
преди 8 годиниЦифрата 15 хиляди двойки би трябвало да притесни МОН, защото изборът на вариант на матура по математика затрудни математици в цялата страна, а какво остава за подрастващите тийнейджъри. За мен това беше опит да прикрият вината си с изтичането на информацията за първата матура по БЕЛ и да изкарат нашите деца от некадърни по-некадърни. Нямам обяснение за това, че ученик е ходил цяла година на уроци, изкарвал е шестици и петици през учебната година, а на матурата оценката му е незадоволителна !?!