Снимка: архив Булфото

Хората в десетки села са главни герои във филм ала "Оцелявай трудно". През селищата им минава огромен трафик от коли и камиони за Гърция, Турция и Румъния. Още преди трагедията в Крушевец кметовете са поискали допълнителни камери и патрули. Но все още чакат отговор, пише „Стандарт”.

Хората вече не разхождат децата си по тротоарите. "Нормално е да ни е страх. След трагедията в созополското село Крушевец треперим всеки ден. Гледаме си децата у дома и по дворовете. Излизаме навън само в краен случай", каза Таня Давкова от петричкото село Дрангово, цитирана от изданието. През селото минават огромен брой коли и камиони по пътя за Гърция. Хората пък още коментират трагедията, която застигна Крушевец. В четвъртък сутринта пиян граничен полицай връхлетя с минивана си на тротоар и уби 11-месечната Красимира.

Още по темата
Кметът на Дрангово Ангел Балтаджиев е готов да изкара всички жители на улицата и с жива верига да спрат движението на тирове за Гърция. Вярва, че само така ще им обърнат внимание. Защото положението не се търпи. Няколко пътни инциденти като по чудо се разминаха без жертви през последните месеци. "Преди време два тира се сблъскаха до селото. Преди 20 дни камион помете лека кола насред селището и тираджията офейка към южната ни съседка. Обадих се на полицията, та го хванаха на границата. Трябва да убият човек, че тогава да се вземат мерки за безопасност. Не искаме да сме второ Крушевец", казва селският управник пред „Стандарт”. Поне 20 майки има, които бутат колички с бебета в селището. Повечето от тях вече не смеят да излязат навън и да се движат по тротоарите.

Местните хора протестират заради огромния трафик от леки и товарни автомобили през селището им, което е с тесни улици. Колите бяха пренасочени през населеното място заради строителството на автомагистрала "Струма". "Не се издържа вече. Хората са вдигнали ръце от пустите возила. Човек не може да излезе спокойно из селото. Карат с висока скорост шофьорите, при позволена скорост от 50 км, те фучат с близо 100 км. В момента тук върви усилна земеделска работа. Жителите ни ходят с каруците до нивите си. Ще стане някоя беля, ще загубим човешки живот", казва Балтаджиев.

Подобна е картината и в другите населени места по пътя за Гърция - Марино поле, Чучулигово и Кулата. В Кулата на няколко пъти се вдигаха на бунт с искане за друг алтернативен маршрут на магистралата в ремонт, но не бяха чути. Протестираха и срещу бързите коли. "Глас в пустиня. Не ни обърнаха внимание. Улицата е тясна, а карат като на състезание. Сложиха една кутия, но в нея няма видеокамера, бутафорна е", казва кметът Димитър Манолев. 77-годишният жител на селището Богдан Вилянов издъхна, след като бе пометен на пешеходна пътека в Кулата от лек автомобил "Ситроен". Инцидентът стана на 18 май миналата година около 12,30 часа.

Губим войната с тировете, твърди кметът на видинското село Цар Симеоново Емил Димитров. От 7 години той и съселяните му се борят срещу тежките камиони, които застрашават живота им и съсипват къщите им. Писали са писма до областните управители, до президентите, до Народното събрание, но резултатът е нулев. Откакто са пуснали моста между Видин и Калафат, спасение няма. За 24 часа през селото преминават 1600 тира.

109 мобилни камери, разположени в полицейски автомобили, са "на трупчета" и не могат да бъдат използвани в борбата срещу нарушителите на пътя, пише още „Стандарт”, цитирайки източници от МВР. Това се случва заради решението на Върховния административен съд, с който мобилните устройства бяха обявени за незаконни. С тях не могат да бъдат санкционирани шофьорите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase