"Вагнеровата музика изисква подготовка от всеки един. Тя не е изкуство, което може да се показва по площадите. Това е елитарна музика. Новият прочит на "Пръстенът на нибелунга" е много амбициозна задача, но имаше нужда от това. През 2009 г. имахме ментор, който ни даде знание, което идва от големите композитори, диригенти. Имахме щастието да обучи всички певци, които софийската публика ще чуе. Ние имаме вагнерови певци в България", каза сопраното Цветана Бандаловска в "България сутрин".
Новият прочит на "Пръстенът на нибелунга" ще покаже зрялост, която от 2009 г. се трупа, отбеляза Бандаловска.
"Пръстенът на нибелунга" е операта на бъдещето. Всеки път, когато подготвям някоя от вагнеровите свои роли - първо намирам нови неща. Новата постановка ни струва много усилия, това са седем опери, тежки заглавия. Акад. Карталов е визионер и нашата българска култура трябва да се гордее, че има такъв човек. Вагнер е композиторът от световната съкровищница, която акад. Карталов направи възможно българската публика да го чуе", коментира сопраното пред Bulgaria ON AIR.
Тетралогията е в много изчистени форми и дава медитативно състояние на зрителя, разкри Бандаловска. "Всичко е сюрреалистично. Нямаме нищо излишно. Имаме нещо, което е много истинско, то винаги въздейства и променя", добави гостът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
11
Simo
преди 10 месецаПуснах си тая опера по ютуб амиии, то тежко тромаво и дразнещо, първо го чуйте и си решавайте дали е за слушане, виж джаза е друго нещо, тоа Вагнер е малко като метъл музиката... за изтрескани е тва,Операта не е сложна за слушане, а просто не е за нервите на всеки щото тва е музика от друго време
10
Анонимен
преди 10 месецаДиригентът, както избегА, така и ще се поЯви!
9
Анонимен
преди 10 месецаHeмa нaчин, gиpиreнтът избяra и ниk'kъв ro нeмa...