Снимка: архив, БГНЕС

От новата система за таксуване на пътуването за време ще пострадат най-вече хората от крайните квартали и по-бедните граждани на София, каза пред Радио София Любен Ханджиев от Гражданската инициатива.

Още по темата
"Този билет реално ще ощети софиянци. Знаем какви са диапазоните във времетраенето на придвижването в наземния градски транспорт в София. Те понякога са изключително дълги", коментира Ханджиев.

По думите му при сегашните цени на горивата билетът за градския транспорт не би трябвало да струва повече от 1 лев.

"В момента над 70% от сумите за функциониране на градския транспорт са общински, но и държавни субсидии. Има митове, че ЦГМ е на загуба, това са градски легенди, с изключение на Covid", каза Ханджиев.

От инициативата настояват и за безплатен градски транспорт по примера на други европейски градове.

"Най-справедливата тарифа за градски транспорт е нулевата тарифа. Изчисленията ни показват, че това е напълно възможно. При съкращаване на водещия персонал – в ЦГМ има 61 директори, които получават заплати между 2000, 3000 и 5000 лева. В другите общински транспортни дружества също има дублиращи директорски функции. Има и цели отдели, в които работят „парашутисти“ – идват пият кафе, нищо не правят, но получават заплати. От закриването на ЦГМ, ние можем да спестим милиони", каза Любен Ханджиев.

От "Гражданската инициатива за свободен градски транспорт" организират протест срещу новите цени на билетите за градски транспорт. Той ще се състои довечера от 18:45 ч. пред сградата на Столичната община.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase