Снимка: БГНЕС

Общинският съветник Борис Бонев предлага от 1 май тази година обособяване на пешеходна зона на пл. "Св. Александър Невски" и части от улиците "Оборище", "Дунав", "11-ти август", "Шипка" и "15-ти ноември", в карето, заключено между бул. "Цар Освободител", бул. "Васил Левски", ул."Московска" и ул."Г.С.Раковски" и за въвеждане на ограничен достъп на всички МПС-та, денонощно.

Това е посочено в доклад, публикуван на сайта на СОС, който ще бъде разгледан на заседание на Комисията по транспорт към СОС на 31 януари /понеделник/.

Бонев посочва, че днес площад "Св. Александър Невски" и пространството наоколо е превърнато в денонощен паркинг и е заето от стотици паркирани автомобили. Съществена част от местата за паркиране са незаконно или полузаконно присвоени от служители на Народното събрание, както и от част от народните представители.

Пластичното ползване на определеното от закона понятие "зона за охрана" не само показва желание за манипулиране на правилата и придобиване на привилегии за сметка на интересите на обществото, но и създава конфликти между гражданите, институциите и народните представители, подчертава Борис Бонев.

Постоянното движение и паркиране уврежда старите и красиви настилки от гранитни и жълти павета, площадното пространство е преградено от неприветливи антипаркинг стълбове и пътни знаци, а пешеходците са принудени да вървят по ръбовете на площада, далеч от красивия храм-паметник и по тесни и неравни тротоари. След като дълги години е бил трайно занемарен, днес площадът е отблъскващ и без функции, вместо да бъде притегателен за гражданите, посочва Бонев.

Той припомня, че през 2018 г. беше създадена подписка, подписана от повече от 16 000 души с настояване площадът около храма Св. Александър Невски да бъде изцяло пешеходна зона. Подобни са и препоръките на датския архитект Ян Геел, а целите които ще бъдат постигнати с извършването на трансформацията са част и от заложените цели във Визия за София и редица други стратегически документи и изявления и предизборни обещания на управляващите. Цялостният ремонт на площада беше планиран още през 2014 г., но седем години по-късно той все още не се е състоял, а съдбата му остава неизвестна, посочва Бонев.

Според доклада Центърът за градска мобилност ще има срок от 30 дни от приемането на настоящото решение да прекрати договорите за ползване на паркоместа в режим на платено паркиране на ППС "Служебен абонамент" по смисъла на чл. 63 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община. ЦГМ ще трябва до 1 май да премахне за сметка на дружеството поставените от него знаци, паркинг съоръжения и елементи в обхвата на пешеходната зона.

За да стане факт предложението за обособяване на пешеходната зона, докладът на Борис Бонев трябва да бъде одобрен на заседание на СОС, допълва БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase