fallback
 
Увеличението на цените на тока и природния газ драстично са повишили и разходите на Столичната община за градския транспорт, а в същото време пандемията е съкратила приходите от продажба на билети и карти.
 
"От 2016 г. градският транспорт бележи ръст в продажбата на превозни документи, достигна 10 млн. лв. през 2019 г. Но през 2020 г., в резултат на Ковид пандемията, приходите се сринаха с 35% за година, после имаше малко повишение, което е крайно недостатъчно", заяви зам.-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
"Надявам се, че никой не си представя София с намелен градски транспорт или без такъв. На практика той се финансира от бюджета на София, малко държава помощ и приходи от превозни документи. През втората година от пандемията Столичната община отпусна повече средства и актуализира бюджета за градски транспорт с 12 млн. лв., бяха отпуснати и заеми. 70 млн. лв. са парите само за електроенергия", подчерта Зарков.
 
Зам.-председателят на транспортната комисия беше категоричен, че поскъпване на билетите не се планира като спасителна мярка.
 
"Ценовият шок при превозните документи не би довел до стабилизиране на системата, месеци наред дори ще има сериозен отлив от пътници. В същото време не бих искал да си представя София без градски транспорт, ще настане транспортен хаос, влошена екология", коментира Зарков.
 
Той подчерта, че са необходими 178 млн. лв. помощ, която очакват от държавата.
 
"Тези силно завишени цени на електроенергията и горива се отразяват при акцизите и печалбата от тях е за държавата. Затова е нормално държавата да има ясен ангажимент към градския транспорт", призова Зафир Зарков. 
 
Гледайте целия разговор във видеото.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

а към гетата

преди 2 години

А дали пък загубите от стотици милиони не се дължат на факта, че до някои масово населени с *** райони всъщност транспорта е БЕЗПЛАТЕН? И вместо както е в Истамбул, където достъпа до спирките е като в метрото за да няма гратисчии, или в Европа с кондуктори или през шофьорите за контрол, тук линии 10, 22, 23, 8 и автобусната 111 са на практикаБЕЗПЛАТНИ за нашите сънародници , коино освен сметки за бита не знаят масово и какво е БИЛЕТ за градски транспорт! И ние само наливаме милиони....

22

Анонимен

преди 2 години

Тотално сбъркана ценова политика на Фандъкова за градският транспорт. Прекалено евтините карти и прекалено скъпите билети, водят до недостиг на средства за градският транспорт заради картите и по-малко пътници и по-малко приходи от билети заради скъпите билети. Принципно месечната карта трябва да струва колкото 50 билета. Това е равновесното положение, а сега не е така. Щом билета е 1,60, картата за 1 месец трябва да струва 80 лв., а не 60. Върхът на изкривяването е едногодишната карта от 365 лв

21

Анонимен

преди 2 години

Аз си взех кола дето гори градско 8л на 100км. На градски вече не се качвам. С тия цени на билетчета и с тия реденета за зареждане на карти вече ТОТАЛНО ме загубиха. Отделно, че трамваи 4 и 5 са в ремонт от 1г а трябваше ремонта да приключи преди 4 месеца. Само дето Фандъчкова прибра кинтите и сега има 1 ръждясал багер на изкопаните релси и нищо не се случва!

fallback