Снимка: БГНЕС
fallback

През 2020 година са били вдигнати едва 466 изоставени автомобила в София, а в периода от 2014 г. досега броят им е над 2000. Това каза в интервю за БГНЕС изпълнителният директор на Българска рециклираща компания Петър Мицин.

Новите по-къси срокове за вдигане на излезлите от употреба автомобили няма да претоварят системата по извозването и оползотворяването им и ще може да се справим с по-големите количествата, които се очакват, добави още той.

"Технически за нашата работа няма да има никаква промяна. Имаме подписани договори с петима подизпълнители. Те имат доста сериозен капацитет в сравнение с това, което реално се вдига в София", заяви той и добави, че капацитетът на шредерните инсталации в София е 100 000 т., който е много по-голям от натоварването, което имат в момента.

"Миналата година сме декларирали 32 000 коли в цялата страна, от които може би повече от 60% са в София", посочи той и каза, че тези 60% в цифрово изражение са около 15 000, като в това число влизат доброволно предадените коли, излезлите от употреба и изоставените.

Мицин посочи, че 179 от собствениците са отишли да си приберат вдигнатите изоставени автомобили от общински терени, като за целта са заплатили направените разходи за това – репатриране и престой. Той уточни, че след репатриране, автомобилите престояват на наказателна площадка 14 дни преди да бъде разкомпектовани.

Темпът на вдигане на автомобилите зависи от това кога ще получат заповед от районния кмет.

"Започваме да извършваме дейност в момента, в който получим заповед от районния кмет за вдигане на съответната кола", обясни Мицин и добави, че на същата процедура подлежат и караваните.

Стана ясно, че макар и колата да е вдигната и рециклирана, то тя не се дерегистрира автоматично, а това трябва да направи собственикът й. Изпълнителният директор обясни още, че всеки автомобил се рециклира на 96%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Краси

преди 3 години

Само питам-а с хилядите незаконни бетонни клетки-гаражи какво ще правим?Представяте ли си във Виена,Берлин,Прага или Рим някой да си сложи пред блока едно гаражче?В комунистическа РБ всичко може!Защото няма съд и държава!

6

Анонимен

преди 3 години

Странно. Аз от 2008-*** година не съм виждал такава стара кола в София, която е за скраб. Откъде ги намериха тези 466 коли? Да не би собствениците им да са в чужбина и да не са успяли да минат на технически преглед в срок?

5

Анонимен

преди 3 години

От 20-25 години са тия напъни да се махат старите коли. Само приказки и старата песен си продължава. Засрамете се бе. Нещата са очевадни, стоят стари автомобили и камиони с години, години... всеки ги вижда, само тия дето трябва да ги махат не ги виждат.Не знам защо така мудно стават нещата.Кому са нужни тия стари железа да стоят и да разкапват в почвата???

fallback