Снимка: БГНЕС
fallback

65% по-малко пътници има в момента в градския транспорт в сравнение с миналогодишния период.

Около 30 хиляди души вече ползват третия лъч на метрото в активния участък между Хаджи Димитър и Красно село, съобщи изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев пред БНР.

По думите му в един момент третата линия ще вози над 300 хиляди пътници дневно.

През първото тримесечие на следващата година ще бъдат готови за пускане в експлоатация и следващите станции от трасето на третата линия. Те са построени, предстоят изпитанията на системите за управление и безопасност.

99% и повече от пътниците в метрото носят маски, сподели свои наблюдения Братоев. От март досега полицията в системата на "Метрополитен" е съставила 301 акта за неносене на маски в метрото.

В пиковите часове полицаите са по пероните, за да наблюдават ситуацията. През 15 минути по уредбите се излъчват предупреждения за носене на маски.

Няколко пъти дневно всички метростанции се дезинфекцират цялостно. Всички места с допир на пътници до тях се дезинфекцират по график, увери още инж. Братоев.

През нощта станциите се измиват с машини и дезинфектанти. Всеки влак, който влезе в депото, бива дезинфекциран. Всички влакове по трасето са обработени, поясни изпълнителният директор на столичния "Метрополитен". При старите влакове се отварят прозорците, за да влиза повече въздух, тъй като климатизацията е от по-старо поколение.

Интервалът между влаковете е скъсен максимално, посочи още той.

"Няма как да направиш на всеки пътник вагон. Метрото е натоварен градски транспорт, вози стотици хиляди пътници на ден. Няма градски транспорт, където такава дистанция се осигурява", заяви още Братоев във връзка с мерките срещу коронавируса.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

sofeto

преди 3 години

Масово в "Софийско метро" пътуват пътници с неправилно поставени маски(като Боко) и по трима-четрима във вагон въобще без маски, млади или стари. В цивилизована държава контролни органи ще съберат глоби равни на бюджета на средно голям град!!!

28

Пак аз

преди 3 години

О извинявам се, в уикипедия информацията е невярна. Сега проверих, инж.Братоев е директор на Метрото от 1992 година!!!!!!! Еала за такъв мандат почтри 30 години и като пенсионер продължава да е директор. Това е мандатност, това е експертност. Това че технолгиите се промениха 300 пъти за това време няма значение.Това че има млади експерти какво значение.Важно е дядо Братоев да е директор докато не влезе в деменция.

27

Въпрос за Стоян Брат

преди 3 години

До Въпрос за Стоян БратВеднага се поправям," само" 20 години е директор на Метрото Стоян Братоев,а вече е пенсионер. Как така пенсионер продължава да работи като директор? Нещо като Иван Иванов от КЕВР.

fallback