Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

В летните месеци автомобилите замърсяват въздуха в София, а през зимата - битовото отопление. Освен това има и географските особености, които се отразяват на чистотата на атмосферата.

Затова според независимия общински съветник Борис Бонев трябва да се вземат мерки, които да отговарят на всички особености на нашата столица, а не мерки, които се прилагат в Париж или във Виена.

Oще по темата
"Преди няколко дни установих, че каченият на сайта на Столичната община Механизъм с оперативни мерки за справяне със замърсяването на въздуха не е действащият механизъм, а е стар - от 2018 година, който е бил променен през 2019-а. Новата версия обаче не е качена на сайта, а е достъпна само за общинските съветници", обясни Бонев пред БНР.

Той уточни, че в публикувания Механизъм липсва широко огласяваната мерки за подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво с други, които са с пелети.

"Грешка е да се мисли, че само в ромските махали има отопление с твърдо гориво - и в "Лозенец", и в кварталите от витошката яка - също се използва твърдо гориво", коментира Борис Бонев.

Общинският съветник обясни тезата на "Спаси София" за въвеждането на "зелен билет" в дните с високо замърсяване на въздуха в столицата.

"Целта на тази мярка е да бъде превантивна. Когато знаеш, че ще има високо замърсяване, обявяваш, че ще пуснеш "зелен билет", за да може преди да се стигне до замърсяването, хората да слязат от автомобилите си и да влязат в градския транспорт", каза Бонев.

Той даде пример с Париж, където в дните със силно замърсяване има повече превозни средства на градския транспорт и ползването им е безплатно.

Трябва да бъдат намалени критериите за въвеждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха в София чрез безплатен "зелен билет" за градския транспорт, категорично заяви Бонев.

Според него повечето хора са принудени да използват личните си автомобили, защото нямат алтернатива - нямат удобен и бърз градски транспорт.

По думите му информацията, че с подмяната на градските автобуси се цели екологичен ефект - е фалшива.

"Никой в Столичната община не е направил изчисления каква част от замърсяването в София се генерира от градския транспорт. За да може после, когато се подменят всички автобуси, да се каже - вече софийският въздух е по-чист. Защото 700-те автобуса в София са пренебрежим фактор в замърсяването на града, където всеки ден се регистрират 500 нови автомобила, а през зимата има 50 000 кюмбета, а замърсяващият ефект на едно кюмбе е колкото 16 автомобила", коментира още той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

32

Относно "кюмбет

преди 4 години

И аз се топля на "кюмбе", макар че къщата ни е газифицирана и имаме и газов котел. Отоплението на газ обаче ми излиза два пъти и половина по-скъпо. Докато имаме най-скъпия природен газ в Европа, няма да се откажа от "кюмбето", колкото и варварски да е този начин на отопление. Едва ли някой е проверил какъв е процентът на къщите в газифицираните райони, които се отопляват на газ. Уверявам ви, че е под 30%!

31

Анонимен де

преди 4 години

Времето го измийте тоя град! Стига сте се чудили от къде да откраднете пари! То трябва и да се бръкнете малко....Ааа трябва и да го поддържате чист, че то файда....

30

Анонимен

преди 4 години

Горивата по бензиностанциите са с най-долно качество.Тецовете пишат че горят мазут,но горят италиански токсични ***.На фона на това печките на твърди горива са по-малкия проблем,не че го омаловажавам.Не се прави нищо просто защото българската управляваща мафия е в далаверата със всичко това и краде като за последно

fallback