Снимка: БГНЕС

От миналата година Столична община въведе услугата “довеждащ транспорт”, която да свързва някои от кварталите с метростанциите. Услугата трябва да е в ползва на гражданите там, където не могат да оперират традиционните автобуси. Оказва се обаче, че част от гражданите трудно успяват да разберат графика на тези нови малки автобуси.

Една от линиите довеждащ транспорт е линия 801, която минава през “Манастирски ливади” и стига до метростанция “Красно село”. Първата ѝ спирка е от т.нар. "точки на повикване", т.е. хората трябва да подадат сигнал на шофьора на автобуса, за да разбере, че трябва да спре. Жителите на квартала казват, че бусчето е удобно за ползване, но проблемът идва от разписанието на транспорта.

"Много е удобно да се придвижиш от квартала до метростанцията, но тук идва и проблемът с разписанието. Изключително трудно е да разбереш кога ще дойде на самата спирка, защото няма график. В началото беше на принципа проба-грешка, впоследствие започнах да използвам приложение, което следи местоположението на автобуса", обясни пред БНТ Силвия Колчакова, която сигнализира за проблема.

От Дирекция “Транспорт” към Столична община обясняват, че по дефиниция довеждащият транспорт не е основна градска линия. Това означава, че спира не само на спирките, но и на точки. “

"Разписанието може да се види на основните спирки, както и на сайта на ЦГМ", обясни Иван Николов, директор Дирекция "Транспорт”. Николов обясни, че точно тези точки нямат разписание, тъй като все още се очаква обратна връзка от гражданите дали местоположението им не трябва да се промени.

"Когато вече е устойчиво и сме решили къде ще са точките, ще можем да сложим разписание. Ще работим по този въпрос". Именно защото довеждащите автобуси се комбинират с друг транспорт, няма опция за карта за една линия, коментира още Николов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase