Снимка: БТА
fallback

Столична община увеличава данъка на автомобили с най-ниските екологични стандарти от 2020 г. Заедно с това ще скочи и налогът, който гражданите плащат при покупка на имущество.

Промените трябва да влязат в сила от 2020 г. и ще станат факт с промяна в Наредбата за местните данъци и такси, която ще бъде внесена за разглеждане в Столичния общински съвет, обявиха на пресконференция в Столичната община кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.

Във връзка с подобряването на качеството на въздуха кметът Фандъкова внася предложение за увеличение на данъка на автомобилите с най-ниските екологични стандарти и с най-голяма мощност. Това по думите й са двата компонента в данъка за автомобили, които по закон общините имат право да променят, за да реализират своите политики.

Oще по темата
"Справедливият принцип е най-замърсяващите коли да плащат повече, което в момента не е така", подчерта кметът.

Според представените данни за колите с най-малка мощност увеличението е от 3 до 10 лв., като то е за автомобилите с по-ниски екостандарти. За автомобилите до 100 конски сили увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. ще е за колите с екостандарти 0,1,2. За автомобилите със стандарти 3 и 4 увеличението е със средно 17 лв.

От тази промяна Столичната община очаква да събере около 18 млн.лв. през 2020 г.

По думите на Фандъкова тези средства трябва да бъдат насочени към подобряване на градския транспорт и възстановяване на паркове и градини в кварталите.

За осигуряване на повече средства в кварталите и ремонт на квартални улици и тротоари пък, кметът на София предлага промяна в данъка за възмездно придобиване на имущество.

Това са средствата, които общината придобива от сделките с имоти или с автомобили, поясни Фандъкова. Според нея е справедливо тези средства да бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите.

Предложението на общината е данъкът от 2,5 процента, както е в момента да бъде повишен на 3 процента. Фандъкова представи данни, според които в София годишно се правят близо 115 000 сделки с имоти и автомобили, като над половината от тях са с декларирана стойност под 2 000 лв., което означава 50 лв. данък.

Очакваните допълнителни приходи от този данък са около 20 млн.лв., с които ще бъдат гарантирани повече средства за ремонт на улиците и тротоарите в кварталите, отчете столичният кмет.

Фандъкова ще предложи половината от тези средства да бъдат предоставени директно на районните кметове за изпълнение на техните програми за ремонт на улици и тротоари.

Останалата половина от средствата ще бъдат в програмата на общината за тези ремонти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

350

JJIvanov warnings

преди 4 години

ЗАСЕГА ЕДИНСТВЕНО ЕКО ЧИСТИ КОЛИ СА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ С ДОКАЗАНО БЕЗВРЕДНИ ЖЪЛТИ ФАРОВЕ НА ГАЗ.Новите вкл електромобилите са недопустими жестоко вредни за земята и климата. в София заради включени скенери и фарове денем и тежко терористични холограмни оръжия има деструкция на биосферната охрана .Обема се вижда перфектно от Витоша.Включва се риск от ликвидация на София и региона с древно оръжие "Божия гняв"

349

Анонимен

преди 4 години

Автомобилите в България, вкл. и в София са пренебрежимо малък замърсител на въздуха. Лъжата за екологията е, за да ни откраднат още едни пари. В България личните коли на човек от населението са два пъти по-малко от средното за ЕС и се използват 6 пъти по-малко. София е с малка гъстота на населението, което се отразява на броя на колите в движение и изминатите километри на единица площ. В София колите изминават над 30 пъти по-малко километри на единица площ в сравнение с подобни градове в ЕС.

348

До 365

преди 4 години

Още от 70-те години на миналия век, автомобилът в България не е лукс, а необходимост.Защо се опитваш да ни върнеш 50 години назад в развитието?

fallback