Електрически тротинетки в Столична община ще могат да бъдат отдавани под наем само ако са регистрирани и с ограничение на скоростта. Това е основното предложение на експертите от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" след проведената днес първа среща с местната власт за предстоящите изменения в Закона за движение по пътищата, с които да се регламентира ползването на такъв тип превозни средства.
По време на разговора с представители на Столична община и „Зелена София“ стана ясно, че вече няколко компании са изявили желание да навлязат на пазара с услуга за предоставяне на електрически тротинетки за споделено пътуване (почасово отдаване под наем).
Именно затова от Столична община обмислят допълнителни изисквания към тях за регистрация, за да се гарантира проследяемост и безопасност на движението им.
Подобно изискване обаче не се планира за частните ползватели.
Единствено за споделената услуга се обмисля и да се създаде нормативна възможност общините да определят максимален брой превозни средства, които могат да бъдат регистрирани на територията им за отдаване под наем, както и местата за паркиране, така че да не пречат на движението на пешеходците и на автомобилите.
Взето е решение и да се обособят 157 нови места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки. Мярката трябва да влезе от следващия месец и е в подкрепа на засилващия се интерес на гражданите към алтернативите на придвижването с автомобил в града, стана ясно по време на срещата, твърдят от Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата.
Новите места за паркиране на двуколките са в синя и зелена зона, като на по-късен етап се предвиждат и около 70 места върху пешеходни пространства и в периферията на паркове – като буферни зони, където да се оставят те. Планира се разширяване на този вид паркинг зони и в жилищните квартали.
Представителите на Държавната агенция са изтъкнали пред общината, че един от най-важните аспекти при подготвяната промяна е регламентиране на задължителни предпазни средства при използване на електрически тротинетки, което трябва да бъде съобразено и при предлагането им за споделено пътуване.
Очаква се да бъде регламентирана и максималната допустима скорост на този тип превоз. Преди няколко дни беше изказано мнението, че приемливата скорост за тротинетките трябва да бъде ограничена на 20 км/ч.
"За тротинетки за частно ползване – ограничаването трябва да правят търговците, които внасят и продават такива превозни средства", казват от Агенцията.
Според мнението на експертите съществуват и други варианти за манипулации – както чрез директен внос от трета страна, така и софтуерно, затова изискванията ще бъдат детайлизирани и обект на допълнителен контрол.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
34
Анонимен
преди 4 годиниОбувки в България - само ако са регистрирани, с минат годишен обущарски преглед, платена застраховка "Тротоарна отговорност", данък и зимни/летни гуми с поне 3 мм грайфер. Толкова сте алчни, че сигурно взимате стотинки от чашките на просяците, като ходите по улицата. Леле, леле, жалки, дребни, ненаситни душици!
33
Анонимен
преди 4 годиниДо VIPСпортиувам, но е ужасно, да отида в офиса си и да съм потен. Някой хораго понасят добре, аз обаче не ... Предпочитам, да стана сутринта в 5:30, да побягам за 40-50 минути, да се изкъъпя и тогава да отида на работа.
32
VIP
преди 4 годиниСподеленото пътуване НЕ Е РАВНОСИЛНО НА почасово отдаване под наем. Ел. тротинетката и ел. колелото са за мързеливци, които не искат и капка пот да излезе от тях. По-добре активност, от колкото статика. И така повече здрави хора. Всеки който спортува по един или друг начин ще ме подкрепи. Благодаря и приятен ден!