Снимка: Reuters
fallback

Електрически тротинетки в Столична община ще могат да бъдат отдавани под наем само ако са регистрирани и с ограничение на скоростта. Това е основното предложение на експертите от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" след проведената днес първа среща с местната власт за  предстоящите изменения в Закона за движение по пътищата, с които да се регламентира ползването на такъв тип превозни средства.

По време на разговора с представители на Столична община и „Зелена София“ стана ясно, че вече няколко компании са изявили желание да навлязат на пазара с услуга за предоставяне на електрически тротинетки за споделено пътуване (почасово отдаване под наем).

Oще по темата

Именно затова от Столична община обмислят допълнителни изисквания към тях за регистрация, за да се гарантира проследяемост и безопасност на движението им.

Подобно изискване обаче не се планира за частните ползватели.

Единствено за споделената услуга се обмисля и да се създаде нормативна възможност общините да определят максимален брой превозни средства, които могат да бъдат регистрирани на територията им за отдаване под наем, както и местата за паркиране, така че да не пречат на движението на пешеходците и на автомобилите.

Взето е решение и да се обособят 157 нови  места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки. Мярката трябва да влезе от следващия месец и е в подкрепа на засилващия се интерес на гражданите към алтернативите на придвижването с автомобил в града, стана ясно по време на срещата, твърдят от Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата.

Новите места за паркиране на двуколките са в синя и зелена зона, като на по-късен етап се предвиждат и около 70 места върху пешеходни пространства и в периферията на паркове – като буферни зони, където да се оставят те. Планира се разширяване на този вид паркинг зони и в жилищните квартали.

Представителите на Държавната агенция са изтъкнали пред общината, че един от най-важните аспекти при подготвяната промяна е регламентиране на задължителни предпазни средства при използване на електрически тротинетки, което трябва да бъде съобразено и при предлагането им за споделено пътуване.

Очаква се да бъде регламентирана и максималната допустима скорост на този тип превоз. Преди няколко дни беше изказано мнението, че приемливата скорост за тротинетките трябва да бъде ограничена на 20 км/ч.

"За тротинетки за частно ползване – ограничаването трябва да правят търговците, които внасят и продават такива превозни средства", казват от Агенцията.

Според мнението на експертите съществуват и други варианти за манипулации – както чрез директен внос от трета страна, така и софтуерно, затова изискванията ще бъдат детайлизирани и обект на допълнителен контрол.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

34

Анонимен

преди 4 години

Обувки в България - само ако са регистрирани, с минат годишен обущарски преглед, платена застраховка "Тротоарна отговорност", данък и зимни/летни гуми с поне 3 мм грайфер. Толкова сте алчни, че сигурно взимате стотинки от чашките на просяците, като ходите по улицата. Леле, леле, жалки, дребни, ненаситни душици!

33

Анонимен

преди 4 години

До VIPСпортиувам, но е ужасно, да отида в офиса си и да съм потен. Някой хораго понасят добре, аз обаче не ... Предпочитам, да стана сутринта в 5:30, да побягам за 40-50 минути, да се изкъъпя и тогава да отида на работа.

32

VIP

преди 4 години

Споделеното пътуване НЕ Е РАВНОСИЛНО НА почасово отдаване под наем. Ел. тротинетката и ел. колелото са за мързеливци, които не искат и капка пот да излезе от тях. По-добре активност, от колкото статика. И така повече здрави хора. Всеки който спортува по един или друг начин ще ме подкрепи. Благодаря и приятен ден!

fallback