Архив: БУлфото
fallback

Най-късно от декември следващата година всяко билетче за пътуване с градския транспорт в София ще е с QR код, дата и час на издаване и спирка, на която е закупено.

В кабините на шофьорите в транспорта ще бъдат монтирани тъчскрийнове, от които ще излиза всеки билет, който пътник си купува от тях. Това ще е част от новата електронна система за таксуване в транспорта. Тя трябва да заработи до края на следващата година, а перфораторите ще отидат в историята. Така ще се сложи край и на практиката хората да си предават билети.

Освен това тя трябва да позволява възможност билетите да се плащат за изминато разстояние или за пропътувано време.

Монтажът на новите устройства, които включват валидатори, камери за видеонаблюдение, бордови компютър и тъчскрийн, вече е започнал. До момента са оборудвани 8 превозни средства, като до края на август с новите устройства трябва да са снабдени общо 36 возила на градския транспорт, обясниха от Центъра за градска мобилност пред "24 часа".

Новата тикет система ще струва 73,2 млн. лв. без ДДС. Тя се изгражда от българо-турския консорциум “Си Ен Си София тикетинг систем”. Отделно ЦГМ ще плати още 5,85% от приходите от продадените карти и билети през нея, но не повече от 10 млн. лв.

До декември 2020 г. трябва да бъдат монтирани 15 000 устройства за продажба на билети в превозните средства, 52 метростанции и над 80 търговски обекта. Освен това трябва да бъдат интегрирани съществуващите системи, както и да се постави видеонаблюдение във всички автобуси, трамваи и тролеи. Новата тикет система ще позволява купуването на превозни документи през банкови карти и мобилни телефони.

Преди това обаче системата щяла да се тества 1 година и след това общинските съветници ще решат как ще се плаща билетът в София.

До края на годината пък трябва да е готов дигиталният талон за паркиране в синя и зелена зона, който СОС прие вчера. Вероятно ЦГМ ще разработи свое приложение, през което да може да се купува дигитален талон.

Ще търсим и партньори, които да предлагат тази услуга през други приложения срещу 10% отстъпка от продажбите, обясни шефът на ЦГМ Христиан Петров.

В момента над 90% от плащанията за паркиране в зоните е с есемеси, а за 1 г. приходите от това са около 13 млн. лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

130

R

преди 4 години

До АнонименАвтобусите били на 2-3 минути. Вие явно сте извънземен или си мислите, че вече няма хора, пътували с градския транспорт преди 89 та година. Не пишете глупости. Понякога се е чакало и по 30 минути, винаги препълнени, дори вратите не се затваряха. Вярно, не се движеха с 5км в час като сега, но си беше истинска еуфория. Единственото хубаво нещо тогава, беше, че бях млад. Или както беше писал един форумец - ДА, ама при Живков ми ставаше, а сега - не :)

129

Pv

преди 4 години

Цената на билетите и картите не е висока.Доходите са ниски.В цената на билета също така влиза и загубата от тези които не си плащат билетче.Т.е. ако всички си плащат ще има повече приходи ,по добри условия и стабилизация на цената(въпреки че в БГ по скоро някои ще открадне и прецака всичко)

128

Анонимен

преди 4 години

добре де, ама това как ще реши проблема с по-*** нови българи, които са винаги на тумби и за тях правилата не важат? Или те всъщност не са проблем за нашите управляващи?

fallback