Кадър: Bulgaria ON AIR
fallback

Столичният общински съвет прие предложението за въвеждане на Червена зона. Мярката е част от Плана за устойчива градска мобилност до 2035 година, но тя събуди притеснение сред гражданите и предизвика спекулации, че цената на престоя за час може да скочи до 3 лева.

"За нас е изключително важен достъпът на гражданите до града. Важно е да няма напрежение и да получим гаранция, че ремонтите, които се извършват от АПИ, няма да възпрепятстват безпроблемното предвижване", посочи председателят на Транспортната комисия към Столичния общински съвет и общински съветник от ГЕРБ Екатерина Йорданова.

Oще по темата

По думите ѝ Планът за устойчива градска мобилност е стратегически документ, който на базата на експертни анализи цели да създаде предвидимост на мобилността и да подреди града.

Целите са общо пет - София да стане "зелен", иновативен, достъпен, удобен и безопасен град от гледна точка на мобилност, обясни тя.

"В никакъв случай този план не ни ангажира с това да кажем кога и с колко ще повишим различни цени, защото това е рамка. Когато предприемаме каквито и да е действия, правим допълнителни и детайлни проучвания, комуникираме с гражданите", отбеляза Йорданова пред Bulgaria ON AIR.

Тя обясни, че зоните не се създават самоцелно, за да се събират пари от гражданите и че анализите показват, че е нужно да се управляват процесите по паркирането и в момента гражданите са благодарни, защото има ред в "зелената" и "синята" зона. Тя потвърди, че има вероятност да се повишат цените.

"Една от възможностите е да се променят цените, там където се постигне запълняемост на паркоместата от 85%", заяви тя.

На места, където няма възможност за паркиране в определени квартали, има възможност да бъдат подадени сигнали към тях и да поискат регулиране на тази част на града, обясни Йорданова.

Относно изграждането на велоалеи, тя обясни, че от Транспортната комисия имат амбиция да развиват тази инфраструктура, защото е изключително важна и ще бъде насърчено използването на този вид транспорт.

"В нашата стратегия има мерки за подкрепа на екологичното предвижване и екоавтомобилите, както и насърчаване на други видове мобилност", категорична е Йорданова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Да допълня...

преди 4 години

До dedo 8 Някой да е виждал ново строяща кооперация с гаражи от долу ?Аз не съм виждал.

19

Отговор

преди 4 години

До Док 4 Ще плащаме по 1.60 билетчето, докато го вдигнат на 2.00 лв. Имай още малко търпение.

18

До 17 Край

преди 4 години

Разходи се по света, примерно из Европа и гледай. Тротоарите са ги направили по 50-60 см широки, за да се паркира до тях, а не върху тях, както е в България. Местата по зелените площи, където в България се паркира, там отдавна са ги асфалтирали и затова там не паркират по градинки и тротоари. Ако нямаш възможност сам да отидеш и видиш, разходи се с гугъл. Колкото до колите, в западна Европа почти всяко домакиснтво има кола, а в България само половината. Проблем е в нихилизма на доста хора.

fallback