Архив: Булфото

Жителите на Нови Искър се обявиха против заплащането за преминаване по Северната тангента в София.А

"Ако се случи това, което се планира и беше обявено – да се въведат винетни такси за скоростната тангента – това ще рефлектира пряко върху всяко едно домакинство. От друга страна ще има и непряк ефект. Ако живеещите не ползват тангентата, те трябва да ползват вътрешната градска мрежа, което означава, че всички усилия, които се положиха на този етап за една по-чиста София, ще се изпарят", сподели жител на Нови Искър.

Още по темата

"За живущи в рамките на града не е редно да се плаща винетка. Въпрос на организация на АПИ е по какъв начин да създаде организация и да контролира хората, които преминават през Северна скоростна тангента", заяви пред Нова тв и кметът на Нови Искър Даниела Райчева.

АПИ и Столичната община преговарят днес как да става минаването по Тангентатата от следващата година.

По план от 2019 г. трасето, което свързва транзитния трафик от автомагистралите "Хемус", "Тракия", "Струма" и Калотина, ще бъде платено.

Според Агенция "Пътна инфраструктура" проблемът може да бъде решен, ако Столичната община реши да разшири територията си поставяйки знаците за края на населеното място от другата страна на Северната тангента.

"Скоростната тангента е част от бъдещата автомагистрала "Европа". През България всяка година минават транзитно между 11 и 13 млн. тира. Поне 80% от тях преминават точно по този участък, т.е. няма как АПИ да се лиши от таксите, които трябва да вземе за преминаващите тежкотоварни автомобили", каза председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase