Снимка: архив, Булфото
fallback

Три варианта за минимална цена на такситата в София ще обсъждат общинските съветници. Те трябва да изберат дали долният праг да е 0,69, 0,77 или 0,89 лв. за километър пробег през деня.

Трите варианта от колко да започва услугата са записани в доклад, който тази седмица ще се обсъжда в комисиите на СОС, съобщи общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, който е един от вносителите.

6100 са регистрираните в София таксита. По закон общинарите трябва да определят минимални и максимални цени на услугата. В столицата сега е определен само таван на тарифите - 1,30 лв. дневна и 1,60 лв. - нощна.

Oще по темата

Пазарен анализ показва, че незначителен брой жълти коли возят на цени от над 1 лев, се посочва в доклада. Масово - над 80% от такситата в столицата, са с тарифи между 0,77 и 0,79 лв. Това показва, че таванът от 1,30 лв. е достатъчно висок и дава възможност за увеличение на сегашните цени, ако пазарът го изисква. Затова в доклада не се предлага промяна на определената максимална тарифа.

Същевременно в закона не е посочена методика как да се изчисли минималната цена на услугата. Затова столичните общинари ще избират между 3 варианта.

Първият е 0,69 лв. дневна тарифа и 0,79 лв. нощна - това сега са установените най-ниски цени на пазара. Вторият е 0,77 лв. дневна тарифа и 0,88 лв. - нощна. Това в момента са най-масовите цени на услугата.

Третата опция са цени, предложени от част от бранша - 0,98 лв. дневната и 1,16 лв. за нощната тарифа. Срещу този вариант обаче има съпротива, тъй като това означава общината да се намеси в пазара и да вдигне цените на услугата с 30%.

"Предлагаме тези 3 варианта след серия анализи, срещи с бранша и дебати. Мненията са много разнопосочни и трябва да се намери баланс между исканията на част от бранша и данните, които показват анализите. Затова решението ще бъде взето по време на дебатите в комисиите. От това зависи дали окончателното решение ще се гласува на сесията в четвъртък, или ще остане за след Нова година", обясни Зарков пред "24 часа", който е и зам.-председател на транспортната комисия към СОС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

69

до 70

преди 5 години

Има тарифа за престой. Като е взел поръчката ще чака. Това му е работата на простия бакшиш.

68

Има и неориентирани

преди 5 години

клиенти-досадници, които си мислят, че шофьорът е длъжен да ги чака докато се натуткат, дори това да продължи 30-40 минути и, ако не ги изчака, после правят оплакване и вдигат скандал.Затова нещата трябва да се регламентират и на стъклото, до тарифата да се напише колко време би ги чакал шофьорът. Всичко да е ясно предварително.

67

Задължително

преди 5 години

да се уточни колко време е задължен да чака шофьорът на таксито, ако клиентът има да свърши някаква дребна работа и после да продължи със същото такси или да се върне с него обратно там, откъдето е тръгнал. И да се предвиди, че ако клиентът знае, че ще се забави повече, би могъл да разчитана това такси само ако се споразумее с шофьора.Сега някои шофьори спекулират - когато стигнат на отдалечено място, заявяват"Чакам 5 минути и тръгвам!" и изнудват клиента за доста пари за чакането.Но има и ...

fallback