Снимка: Архив, Булфото
fallback

Метрото стига до "Овча купел" през 2020 г. Подготвят проект на подземния транспорт и в "Слатина" и "Гео Милев".

8 станции от третата линия на метрото са готови на 74%, а до септември  2019 г. ще пуснат първите 5, обяви изпълнителния директор на "Метрополитен“ ЕАД проф Стоян Братоев, цитиран от "24 часа".

Строителството на отсечката от бул. "Владимир Вазов", през центъра до "Красно село" започна през пролетта на 2016 г. Състои се от 8 станции, които към този момент са готови на 74%. Останалите 36% от линията са предвидени за втория етап на строежа, който стартира 1 година по-късно и предвижда изграждането на трасе от 5 км през кв. "Овча купел" до околовръстния път при кв. "Горна баня".

Oще по темата

Тунелопробивната машина, която прокопава тунелите за 6-километровото трасе в центъра, вече работи в новия участък между "Патриарх Евтимий" и Орлов мост, като се очаква тя да достигне до Орлов мост в началото на ноември, а през декември вече да започне изграждането и на последния участък до Малък градски театър "Зад канала".

До края на годината ще бъде освободено движението по бул. "Цар Борис III".

Новото депо "Земляне" също е почти готово. То ще обслужва третата линия на метрото. Строителните работи там трябва да приключат през следващия месец.

Там вече са паркирани първите 6 от общо 20 нови влакчета, които са високотехнологични и ще влязат в употреба до пролетта на 2019 г. Влаковете имат опция да се движат без машинист. Поне в началото, обаче, те ще бъдат управлявани от човек, обяви Братоев.

Линията ще обслужва близо половин милион души, които ще използват ежедневно метрото. Третият лъч ще свързва големите жилищни квартали "Овча купел", "Красно село" и "Хаджи Димитър".

От столичния Метрополитен обявиха, че се подготвя проект и за метро в "Слатина" и "Гео Милев".

След завършването на третия лъч от подземния транспорт ще започне изграждане на нови 9 станции и 9 км трасе. Единият участък ще стига до зала "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе".

"Правим проектни подготовки, за да може 2020 г. да сме готови и в следващия програмен период - 2021-2027 г., да ги заложим за строителство", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД.

В "Люлин" се планира продължението на линия 1 към бул. "Царица Йоанна". Там са предвидени 2 метроспирки.

Готов е и проектът за продължението на метрото от "Бизнес парка" към "Икея", за да се направи връзка със Симеоновския лифт. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

76

Калинка Калчева

преди 4 години

Еко фашистите няма ли да протестират че Витоша се презастроява. В столицата има и друга планина, но до нея като се застои празното място София ще стане два пъти по голяма. Затова вместо в южните райони блоковете да са през два метра, трябва да се започне усилено строителство към Стара планина. Така селата които се водят квартали на София ще се съединят с нея. Нали съединението прави силата. Силата на София е пряка връзка между крайните квартали които нямат връзка с летището.

75

Джулия Петрова

преди 4 години

Хубаво е първо важните улици да се направят в крайните квартали защото като се застрои ще стане същото както при ремонта на бул. Черни връх; Не пожелаха да разширят булеварда и похарчиха грешни пари на държавата. Затова повече грешки не трябва да се допускат и да се правят широки улици. Защото като се застроят се превръщат в нов център на града. Освен това на бул. Владимир Вазов ще се провеждат по някога автомобилни състезания и го затварят. Затова тези пътища ще са обходни и дублиращи.

74

Ани Върбанова

преди 4 години

Съветниците на кмета и премиера трябва да знаят че трябва много улици в крайните квартали да се разширят и асфалтират.Например улицата пред кауфланд където върви автобус 90,трябва да се продължи покрай гаража на автобусите от градския транспорт, покрай гробищния парк,до бившата околовръстна ж.п. линия.На мястото на линията е важно да се направи широк булевард от Малашевско шосе до входа на зеленчуковата борса в Слатина. Като няма строежи се прави улица защото след това никои няма да ги събаря.

fallback