Снимка: архив, Dnes.bg
fallback

Градският транспорт на София се превърна в тема на предизборния дебат във Варшава. Полската столица трябва да избира кмет през октомври, а кампанията набира скорост.

Преди дни един от кандидатите, сегашният зам.-министър на правосъдието Патрик Яки, намеси българската столица във варшавското състезание.

Rozpoczynamy akcję #NieMówcieŻeSięNieDa Porównamy rozwój Warszawy w ostatnich 12 latach z innymi miastami Europy. Na początek metro. W czwartek konferencja w Sofii. Bardzo przykre dla obecnych władz stolicy Polski porównanie. Chcemy #AmbitnaWarszawa pic.twitter.com/VxbPpwitTP

— Patryk Jaki (@PatrykJaki) 20 август 2018 г.

 

Акцент в кампанията му е строителството на две нови метростанции, а като положителен пример за бърз и евтин строеж Яки даде софийското метро.

Това предизвика действащият зам.-кмет по транспорта на Варшава Рената Казановска да  направи презентация пред журналисти, в която разкри реалното състояние на градския транспорт в двете столици.

Oще по темата

Ето какво пише в част от слайдовете на Казановска, преведени от организацията "Спаси София":

"В София всеки може да види канибализацията и безстопанствеността на наземния градски транспорт за сметка на метрото. Няколко трамвайни маршрута бяха закрити, включително такива, довеждащи до метрото. Инвестиции в подвижен състав почти няма. Между 2006 и 2018 Варшава закупи 281 нови трамвая, София – само 25. Наземният градски транспорт се влошава с всяка година, а интервалите на движение на трамваите не спират да растат".

Зам.-кметът на Варшава обясни и че София е построила новите си метростанции с едва 105 метрови перони, което налага 80-метрови къси влакове. А за новата, трета линия в София, влаковете са едва 60-метрови.

"Дори днес е сигурно, че те ще са недостатъчни за пътниците и очакваните бъдещи пътникопотоци", обясни Казановска.

Метрото във Варшава, макар и с по-малко станции от софийското, превозва двойно повече пътници всеки ден.

В презентацията на Казановска се казва, че метрото в София оперира на три пъти по-големи интервали от варшавското. В 16 часа интервалът във Варшава е 4 минути, а по новата М2 линия в София – 8-9 минути.

След 20 часа интервалът в София достига 14 минути, а във Варшава е 8-9 минути до полунощ.

Софийското метро е с последен курс преди полунощ, докато варшавското работи до 3 през нощта.

"Бърза градска железница? В София просто няма такава система", също е сред направените коментари от официалните представители на община Варшава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

123

Анонимен

преди 4 години

Поляците са злобари и лъжат! При тях е пране на мозъци!

122

Иво

преди 5 години

Спаси София лъжат, че метрото е закрило трамвай. Построените от метрото трамвайни трасета са 8 км до ж-к.Люлин и 5 км в ж.к.Надежда, а отпадналите по бул.Ломско шосе са 2км и по Арсеналски също два. Следователно новите линии потроени от метрото са с 10км повече като се приспаднат отпадналите участъци. Това, че трамвая към Студентски град не е възстановен се дължи на това, че жителите на кв.Дианабад не го искат заящото ще им шуми въпреки, че е доста далеч от блоковете.

121

Иво

преди 5 години

Дължината на пероните на третата линия е 105 м, както на първата и втората. Най-пълвите станции от Люлин до Центъра са с дължина 114м, а една 120м. Така, че и трите лини са с перони оразмерени за петвагонни влакове с превозна спосбност до 50хил.пътн. в час. Прогнозните далекоперспективни максимални пътнически потци в София по най-натоварената пълва линия са 38 хил.,а сегашните са около 30 хил.пътн. в час затова се обслужват с влакове с 4 вагона, който могат да превозват до 40 хил.-пътн. в час.

fallback