Снимка: Bulfoto, архив
fallback

След старта на третия лъч на метрото, много голяма част от градския транспорт в кварталите, през които той преминава, ще бъде орязан, каза в предаването "Директно" Борис Бонев от "Спаси София".

Темата за градската среда не слиза от новините, а редом с нея идва въпросът с какво и как стигаме до работното си място. Големите градове са задръстени от автомобили, а с това идва и нуждата от удобен и чист градски транспорт.

Решение ли е повече хора да слязат от автомобилите си и доколко средата, в която живеем, е всъщност в наша полза, коментират в "Директно" по Bulgaria On Air Любо Георгиев от "Визия за София" и Борис Бонев от "Спаси София".

За да се откажем от автомобилите си, общинските власти трябва да помислят над това как градският транспорт да стане достатъчно привлекателен начин на придвижване. Тоест, мрежата да е структурирана така, че да е в полза на хората. Как и кога ще се случи това?

"Това е нещо, над което в момента работим от "Визия за София". Линиите на градския транспорт сега се базират на транспортна схема, правена през 80-те години.

Тя е мислена така, че да обслужва определени потоци от хора, горещи точки, брой жители. От тогава тези потоци не са анализирани.

Започнали сме анализ на това как хората се движат из града, за да можем да ги обслужваме по-добре", каза в предаването Любомир Георгиев.

Как още да стимулираме хората да оставят колите си, особено в дните с високи нива на замърсяване на въздуха?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 5 години

има квартали в софия където даже няма градски транспорт или е на офромно отстояние ...явно трябва да питаме другите държави как да го напраиме щот ние немаме акъл

13

Анонимен

преди 5 години

До Анонимен 10Чшш, чуваш ли се какви ги приказваш. От 80-те до сега трафикът в София се е увеличил В ПЪТИ. Никой не ти е забавил градския транспорт, просто *** иска и на 300м да отиде сам, но с кола да е. Това го няма никъде в развитите страни - всеки сам в кола, да обикаля като гламав. Да пазаруваш - добре, да отидеш някъде на излет - приемливо. Ама всеки ден сутрин в 8 и вечер в 6 да се буташ с още хиляди празни автомобили, вместо да хванеш метро или автобус, си граничи с комплекси...

12

Анонимен

преди 5 години

Наистина не е добра схемата от 80те години на миналия век. Тогава не е имало метро и основните няколко булеварда в София са поемали всички автобусни и тролейбусни линии; при трамвайте пък съвсем няма промени от средата на 20ти век като трасета. Когато има метро, няма нужда от концентриране на десетки линии по няколко главни булеварда. Може да се пуснат по по-вътрешно-квартални улици автобусите/тролейбусите и да се разделят на две някои линии, за по-добра оптимизация. Но трябва и ново таксуване

fallback