Снимка: Bulfoto, архив

След старта на третия лъч на метрото, много голяма част от градския транспорт в кварталите, през които той преминава, ще бъде орязан, каза в предаването "Директно" Борис Бонев от "Спаси София".

Темата за градската среда не слиза от новините, а редом с нея идва въпросът с какво и как стигаме до работното си място. Големите градове са задръстени от автомобили, а с това идва и нуждата от удобен и чист градски транспорт.

Решение ли е повече хора да слязат от автомобилите си и доколко средата, в която живеем, е всъщност в наша полза, коментират в "Директно" по Bulgaria On Air Любо Георгиев от "Визия за София" и Борис Бонев от "Спаси София".

За да се откажем от автомобилите си, общинските власти трябва да помислят над това как градският транспорт да стане достатъчно привлекателен начин на придвижване. Тоест, мрежата да е структурирана така, че да е в полза на хората. Как и кога ще се случи това?

"Това е нещо, над което в момента работим от "Визия за София". Линиите на градския транспорт сега се базират на транспортна схема, правена през 80-те години.

Тя е мислена така, че да обслужва определени потоци от хора, горещи точки, брой жители. От тогава тези потоци не са анализирани.

Започнали сме анализ на това как хората се движат из града, за да можем да ги обслужваме по-добре", каза в предаването Любомир Георгиев.

Как още да стимулираме хората да оставят колите си, особено в дните с високи нива на замърсяване на въздуха?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase